Anonym (lll) skrev 2022-08-29 06:16:08 följande:
Ja det är bara att ta tjuren vid hornen och tala om att du inte vill vara ihop mer. Han har dumpar dig 2 gånger skriver du, nu är det du som gör det.
Hur ska man ta upp detta?
Det kan komma upp så plötsligt för honom om det kommer upp och hur börjar man?
Anonym (Allvarlig) skrev 2022-08-29 08:00:44 följande:
Det låter inte som han respekterar dig alls, han har både sagt elaka saker inför andra och dumpat dig två gånger som en tonåring, trots att han är så mycket äldre.
Och detta sker alltså medan relationen är ny, när man normalt är på rosa moln och inte kan se några fel på den andra- varningsflagg!
Samt att ni nu är helt utan stressen med barn och att du kanske inte fungerar som andra när det väl kommer till att organisera livet med familj och bundna aktiviteter.
Du uppfattar själv redan att han skäms för dig och det krävs inget geni för att inse att en osäker missnöjd man kan börja ta ut sin frustration på sin partner.
Jag tycker detta låter som ett högriskförhållande för misshandel/ dåligt beteende och jag råder dig att avsluta relationen.
Han är väldigt bestämd och envis som person, men signalerat osäkerhet på mig hela tiden, att jag kanske varit hans andrahandsval hela tiden. Min magkänsla säger att han vill ha en stabil familj så småningom och kommit upp till en viss ålder och då är jag passande på något vis, upplever att han har bråttom i livet.
Inte en enda gång har han uttryckt att han älskar eller är kär i mig, för mig är det väldigt viktigt. Jag kan ta brister i relationen, men inte att det är dött när det kommer till att vara älskad.
Jag har sett så många gånger hur han blir stel och röd i ansiktet och hyschar ner mig under samtal, känner att jag inte får vara mig själv bland andra människor speciellt i hans umgänge.. han rättar mig hela tiden och jag känner mig väldigt dum.