• Anonym (Starta)

Starta konversation med tjejer på Tinder

Har problem med att börja en konversation med tjejer på Tinder. Problemet gäller bara där dem har selfies på sig själv och inget speciellt händer på deras bilder. Alltså typ om alla bilder bara är på henne och händer inget annat i bakgrunden. Får typ hjärnsläpp och vet inte vad jag ska skriva, sluter med att jag skriver skriver "Hej, allt bra?" , "Tjena, allt bra" , "Hej, hur är de?" men då svarar dem aldrig.

Har de något som händer i bilderna typ att dem är fotograf eller spelar någon sport eller skrivit något speciellt i deras "Om mig" så går det bra att starta konversation, men har de inte de så får jag hjärnsläpp.

Vill inte tjejer att man skriver som jag skrev ovan eller vad? Har ni nå tips?

• Svar på tråden Starta konversation med tjejer på Tinder
  • mammaåten

När jag använde det så hade jag absolut inget emot ett ?hej hur är det? som första, det är enkelt att svara på och matchar man så spinner Konversationen fort vidare till mer givande ämnen.
    Jag vill inte börja med någon ?djup? eller privat fråga, sånt kan jag dela med mig av när jag pratat lite mer med personen i fråga. 

Men alla är olika såklart! 

• Anonym (…)

Jag (kvinna) svarar alltid när någon skriver även om det bara är ett ynka ?hej? eller en vinkande hand-emoji. man har ju matchat så något intresse borde finnas? Jag har däremot upplevt att i många av fallen där jag skrivit först har killen Avmatchat utan att svara. Förmodligen för att killar swipar på alla utan att vara intresserad på riktigt. Så nu skriver jag aldrig först och har därför en massa matchningar som bara ligger och skvalpar där ingen skriver. Tråkigt! 

• Anonym (Kaffedraken)

Inte ofta man ser kvinnor som är positiva till att män skriver ett HEJ i första meddelandet.

Som en beskrev det:
    Ett av de bästa preventivmedlen.

• Anonym (Ta det lugnt med skrivandet)

Man måste inte skriva till alla, TS. Hoppa över dem du inte kommer på något att skriva till. Problemet löst.

• Anonym (usla)

De flesta tjejer vill att man ska skriva något intressant för att sticka ut i mängden. Men samtidigt har de sällan något i sin profil som inbjuder till något att skriva ett bra meddelande runt, och tipset för onlinedejting brukar ju vara att man ska skriva något som knyter an till presentationen eller något i bilderna.

Du kan ju testa att skicka en liten pik på att du vill se om det finns något hos henne som du kan ge komplimang för utöver hennes utseende, eller något åt det hållet.

Men sanningen är nog ändå att om du är tillräckligt snygg i hennes ögon kommer hon svara oavsett vad du skriver. Håller du inte måttet kommer hon inte att svara oavsett.

• Anonym (…)
    Anonym (usla) skrev 2022-08-29 17:21:04 följande:

Men sanningen är nog ändå att om du är tillräckligt snygg i hennes ögon kommer hon svara oavsett vad du skriver. Håller du inte måttet kommer hon inte att svara oavsett.

Det ligger en hel del i det. Ju fulare en person är desto större ansträngning krävs för att väcka intresse. själv swipar jag bara på de jag tycker är väldigt attraktiva så alla jag matchar med är jag intresserad av (initialt i alla fall). jag Har både många bilder utan filter och en profiltext med substans själv. 

men det stämmer att ju mer oattraktiv en kille är desto mer måste han anstränga sig. Förringa inte charm och humor bara, det kan du komma långt med! 

• Anonym (Starta)
    Anonym (?) skrev 2022-08-29 17:29:18 följande:

Det ligger en hel del i det. Ju fulare en person är desto större ansträngning krävs för att väcka intresse. själv swipar jag bara på de jag tycker är väldigt attraktiva så alla jag matchar med är jag intresserad av (initialt i alla fall). jag Har både många bilder utan filter och en profiltext med substans själv. 

men det stämmer att ju mer oattraktiv en kille är desto mer måste han anstränga sig. Förringa inte charm och humor bara, det kan du komma långt med! 

Men om jag matchar med en tjej så borde väl hon tycka jag är någorlunda attraktiv iaf, så då borde väl de kunna svara på ett "Hej, hur är de?" tycker man?
    Svarar dem så brukar de inte vara något problem att komma igång med konversationen.
  • Anonym (Ta det lugnt med skrivandet)
    Anonym (Starta) skrev 2022-08-29 17:50:46 följande:
    Men om jag matchar med en tjej så borde väl hon tycka jag är någorlunda attraktiv iaf, så då borde väl de kunna svara på ett "Hej, hur är de?" tycker man?
    Svarar dem så brukar de inte vara något problem att komma igång med konversationen.
    Nej. En person kan vid första anblick se någorlunda snygg ut. När man sedan får ett meddelande så tar man en närmare titt och blir ointresserad när man ser fler bilder och/eller läser bion.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ta det lugnt med skrivandet) skrev 2022-08-29 17:55:29 följande:
    Nej. En person kan vid första anblick se någorlunda snygg ut. När man sedan får ett meddelande så tar man en närmare titt och blir ointresserad när man ser fler bilder och/eller läser bion.
    Ja.
    Män överskattar sin attraktionskraft.
  • Anonym (…)
    Anonym (Starta) skrev 2022-08-29 17:50:46 följande:
    Ja jag vet inte varför de inte svarar, jag svarar alltid! 
Svar på tråden Starta konversation med tjejer på Tinder