• Wed 31 Aug 2022 09:46
    5518 visningar
    12 svar
    12
    5518

    Inomhus lekplatser Sthlm

    Hej, jag skulle vilja ha lite tips på bra inomhushäng med barn i sthlm. Det behöver inte vara något stort utan det kan vara en lekyta i en galleria, ett bollhav på mc.donalds, en mysig lekhörna på ett café eller på ett bibliotek, en bra kyrkoaktivitet, öppna förskolan för barn som även går på förskola (finns det?). Vad är era bästa tips? Vart åker ni en regnig dag när ni vill leka och mysa inne någonstans i sthlm.  

  • Svar på tråden Inomhus lekplatser Sthlm
  • nåntin­gannat
    Wed 31 Aug 2022 10:50
    #1
    +1

    Sjöhistoriska museets lekrum. Vissa parklekar har lekrum, t.ex. bandängen, Vasaparken, Aspuddsparken. Lekrum i MOS. Rum för barn. Mc Donalds Hornsgatan.

  • nåntin­gannat
    Wed 31 Aug 2022 10:51
    #2
    +1

    Tror alla svenska kyrkans öppna förskolor tar emot barn som redan går i förskolan.

  • Wed 31 Aug 2022 10:55
    #3

    Menar du i stan eller i Stockholm generellt?
    kommer att tänka på: Junibacken, tekniska museet, sjöhistoriska, kulturhuset, och diverse öppna förskolor.  förr fanns det lekrum på vissa espresso house men tror de flesta är borta. Vet ej varför men de kändes inte helt fräscha så de kanske var för svåra att hålla efter. 


    utanför stan har vi ju leos, yoump, och lite andra lekland. 
    täby centrum galleria har ett lekrum vet jag. Mall of scandinavia har en liten lekyta men den är verkligen liten. 

  • Wed 31 Aug 2022 18:48
    #4
    nåntingannat skrev 2022-08-31 10:50:46 följande:

    Sjöhistoriska museets lekrum. Vissa parklekar har lekrum, t.ex. bandängen, Vasaparken, Aspuddsparken. Lekrum i MOS. Rum för barn. Mc Donalds Hornsgatan.


    Åh bra tips! Hade glömt bort att även dom parkerna har lekrum inomhus, toppen! Sjöhistoriska har jag aldrig varit på, måste absolut utforskas! Och mc donalds Hornsgatan ska få sig ett besök! Älskar små utflykter! 

    Rum för barn är ju toppen! Har du rekommendation på något mer bra bibliotek? 
  • Wed 31 Aug 2022 18:50
    #5
    Nutnut skrev 2022-08-31 10:55:46 följande:

    Menar du i stan eller i Stockholm generellt?
    kommer att tänka på: Junibacken, tekniska museet, sjöhistoriska, kulturhuset, och diverse öppna förskolor.  förr fanns det lekrum på vissa espresso house men tror de flesta är borta. Vet ej varför men de kändes inte helt fräscha så de kanske var för svåra att hålla efter. 


    utanför stan har vi ju leos, yoump, och lite andra lekland. 
    täby centrum galleria har ett lekrum vet jag. Mall of scandinavia har en liten lekyta men den är verkligen liten. 


    Tack för tips! Kommer du ihåg vilket espresso house? Täby centrum har jag inte varit till, ska absolut besökas!

    Lekrummet på Mos tycker jag är stort, de kanske har byggt ut sen du var där senast, kan rekommendera dig att åka dit igen i sånt fall :) 
  • Thu 1 Sep 2022 09:11
    #6
    Cocachins skrev 2022-08-31 18:50:43 följande:
    Tack för tips! Kommer du ihåg vilket espresso house? Täby centrum har jag inte varit till, ska absolut besökas!

    Lekrummet på Mos tycker jag är stort, de kanske har byggt ut sen du var där senast, kan rekommendera dig att åka dit igen i sånt fall :) 
    Espresso house på dalagatan hade lekhörna förut men vad jag vet så har de tagit bort den. Tror de skedde under covid när jag tänker efter. Får kolla upp MOS, tyckte vi letade mycket sist men hittade bara en babblarnahörna som inte var mycket att hänga i granen :P 
  • Thu 1 Sep 2022 17:36
    #7
    Nutnut skrev 2022-09-01 09:11:56 följande:
    Espresso house på dalagatan hade lekhörna förut men vad jag vet så har de tagit bort den. Tror de skedde under covid när jag tänker efter. Får kolla upp MOS, tyckte vi letade mycket sist men hittade bara en babblarnahörna som inte var mycket att hänga i granen :P 
    Ja babblarna hörnan är väldigt liten. Nej men finns ett mycket större lekrum som faktiskt är jättebra på MOS, Ja leta igen! :) 
  • Thu 1 Sep 2022 20:59
    #8
    Cocachins skrev 2022-09-01 17:36:53 följande:
    Ja babblarna hörnan är väldigt liten. Nej men finns ett mycket större lekrum som faktiskt är jättebra på MOS, Ja leta igen! :) 
    Googlade och inser att vi varit där haha. Men rätt Länge sen dock. 
  • Fri 7 Oct 2022 23:03
    #9
    +1

    Du har fått bra tips redan men skulle vilja tillägga 

    Nordiska museets lekhörna.
    Vid plattan så finns det en stor golvkarta på stockholm, den har mina barn gillat väldigt mycket att kika på.
    Sedan är det jättemysigt att sätta sig på biblioteket och bara läsa böcker på löpande band.
    När grabbarna var små var vi ofta på tekniska museet, de har även en rolig lekyta utanför.
    Polismuseet är också något att rekommendera.
    Gallerian är lite rolig med glassbaren de har.
    Men sedan är ju leksaksavdelningen på åhlens och World of Toys  helt ok att springa runt och leka i (finns nere i gången mellan plattan och nk).

  • Fri 7 Oct 2022 23:08
    #10

    När barnen var mindre åkte vi i bland till Kaatach i Tyresö. De är ju kommersiellt och kostar inträde, men gillade upplägget. Var inte så där plastigt och stojigt som andra lekland och hyggligt prisvärt. Och nej, jag jobbar inte där.. ;)
    Sedan beror det såklart på ålder en del. 

  • Sat 8 Oct 2022 16:14
    #11
    brb92 skrev 2022-10-07 23:03:05 följande:

    Du har fått bra tips redan men skulle vilja tillägga 

    Nordiska museets lekhörna.
    Vid plattan så finns det en stor golvkarta på stockholm, den har mina barn gillat väldigt mycket att kika på.
    Sedan är det jättemysigt att sätta sig på biblioteket och bara läsa böcker på löpande band.
    När grabbarna var små var vi ofta på tekniska museet, de har även en rolig lekyta utanför.
    Polismuseet är också något att rekommendera.
    Gallerian är lite rolig med glassbaren de har.
    Men sedan är ju leksaksavdelningen på åhlens och World of Toys  helt ok att springa runt och leka i (finns nere i gången mellan plattan och nk).


    Åh kul med fler tips! Med gallerian så menar du den som ligger där brevid plattan? Ska absolut kolla upp, bra tips! älskar små lekytor, behöver som sagt inte vara något stort utan några minuters underhållning! 
  • Sat 8 Oct 2022 16:16
    #12
    Tukt skrev 2022-10-07 23:08:40 följande:

    När barnen var mindre åkte vi i bland till Kaatach i Tyresö. De är ju kommersiellt och kostar inträde, men gillade upplägget. Var inte så där plastigt och stojigt som andra lekland och hyggligt prisvärt. Och nej, jag jobbar inte där.. ;)
    Sedan beror det såklart på ålder en del. 


    Kul! Har jag aldrig hört talas om tidigare, ska googla! 
Svar på tråden Inomhus lekplatser Sthlm