• Anonym (lisa)

Cubus sexistiska underklädesreklam

Cubus nya reklam för underkläder känns förlegad. Flera kvinnor som exponeras i tunna underkläder med fokus på bröst och urringningar.
    Det ser vulgärt ut och verkar vända sig till män. 
    Tråkigt att man inte kommit längre i reklam för kvinnors underkläder.

• Svar på tråden Cubus sexistiska underklädesreklam
  • Postman

Håller inte med. Varför skulle de vända sig till män när målgruppen är kvinnor. Jag tycker du försöker läsa in ett problem som inte är ett problem. Vad är alternativet, censurera bort kvinnorna eller klä på kvinnorna, det känns än mer förlegat 2022.

• Anonym (happ)
    Postman skrev 2022-08-31 18:43:58 följande:

Håller inte med. Varför skulle de vända sig till män när målgruppen är kvinnor. Jag tycker du försöker läsa in ett problem som inte är ett problem. Vad är alternativet, censurera bort kvinnorna eller klä på kvinnorna, det känns än mer förlegat 2022.

Läs på om "male gaze". Hela samhället ses genom den manliga blicken. 
  • Embla twopointoh

I reklam för underkläder för kvinnor är det rätt relevant att visa bilder på just kvinnor i underkläder.

• Anonym (Eva)

Hur tänker du här? Vill du att underkläder enbart skall visas på galgar, eller utlagda på marken?

Jag misstänker att du bara är avundsjuk för att du inte ser ut som modellerna.

Köper du dina trosor på Rusta?

• EnAnonumius
    Anonym (lisa) skrev 2022-08-31 18:32:50 följande:
    Cubus sexistiska underklädesreklam

Cubus nya reklam för underkläder känns förlegad. Flera kvinnor som exponeras i tunna underkläder med fokus på bröst och urringningar.
    Det ser vulgärt ut och verkar vända sig till män. 
    Tråkigt att man inte kommit längre i reklam för kvinnors underkläder.

Det är ju bra att du visar en bild som exempel på vad du menar. Blir ju mycket lättare att bedöma då... Drömmer

När jag handlar underkläder så föredrar jag att kunna se hur underkläderna sitter...

Men du får förklara för mig, på ett rationellt sätt, hur underklädesreklam på kvinnors underkläder vänder sig till män? 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Kockobello

Om dom vägt 150 kg och sett fula ut hade du hyllat dom.

Lol 

• Anonym (Eva)
    Anonym (V) skrev 2022-08-31 20:05:56 följande:

Sjukt att så många ärthjärnor inte fattar när någon har en svans och svarar på tråden seriöst 

Trolleri Trollera! Trolleri Trollera! Trolleri Trollera!

I-landsproblem. Lätt kränkthet. Landet mellanmjölk.
    Landet brunsås.

Visst är det underbart med gnäll!?!? 
  • Postman
    Anonym (happ) skrev 2022-08-31 19:03:25 följande:
    Läs på om "male gaze". Hela samhället ses genom den manliga blicken. 

Vilket trams.
  • Anonym (?)
    Embla twopointoh skrev 2022-08-31 19:11:48 följande:

I reklam för underkläder för kvinnor är det rätt relevant att visa bilder på just kvinnor i underkläder.

+1 på det!
    Dessutom vill jag minnas att kvinnorna är i olika åldrar och storlekar.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (?) skrev 2022-08-31 20:21:24 följande:
    +1 på det!
    Dessutom vill jag minnas att kvinnorna är i olika åldrar och storlekar.
    Eller hur?

Låt oss se nu, om vi inte visar underkläder för kvinnor på kvinnor i annonsering riktad till kvinnor, vem ska då bära dessa plagg på bild?

Skyltdockor? Höns? Avelsgrisar?
Svar på tråden Cubus sexistiska underklädesreklam