• Thu 1 Sep 2022 22:40
    992 visningar
    1 svar
    1
    992

    Sluta med fransförlängning? Irritation i ögon

    Har använt fransförlängning i typ ett år nu, brukade ha lösögonfransar förut. det har gått bra utan problem tidigare men nu har jag börjat få lite problem. jag gör förlängningen själv och använder individuella fransar.
    Har blivit otålig när fransarna blir snea och börjar lossna och har helt enkelt slitit bort de lösa/snea fransarna, ibland följer några av mina egna fransar med. 
    När jag inte har några fransar alls ser mina ögon konstiga ut, har inte så många riktiga fransar kvar! dessutom har ett öga blivit lite svullet och kliar där jag slitit.
    Har snuva och ögonen brukar rinna ibland och är rädd att mina egna fransar ska ta skada och eventuellt sluta växa ut så jag undrar nu om jag borde sluta med fransförlängning? 
     
    Vill fortsätta ha fransar men undrar om det är bättre för ögonen och fransarna om man bara använder lösögonfransar? får fransarna en chans att växa ut då?
  • Svar på tråden Sluta med fransförlängning? Irritation i ögon
  • Anonym (suck)
    Fri 2 Sep 2022 03:10
    #1

    1. Du skulle ha gått till en riktig franstekniker från början.
    2. Sluta ryck loss fransar som sitter löst, låt de ramla av själv.
    3. Du borde inte ha något som helst på ögonen ett tag framöver, dina ögon är ordentligt irriterade och behöver tid för att läka, att du ser "konstig" ut utan är ju dels ditt eget fel som ryckt bort dina egna fransar dels att du är van att se dig själv med förlängning och lösfransar.
    4. Ja det bästa för dig är att fortsätta med vanliga lösfransar om du inte vill betala för en ordentlig förlängning.

Svar på tråden Sluta med fransförlängning? Irritation i ögon