• Aniiee

    Lord of the rings:the rings of power är en vacker katastrof

    The Rings of Power, tv-serien från Amazon som de inte har licensen för att använda Tolkiens Andra Tidsålder till, som hittills kostat över 700 miljoner dollar att spela in,  är en makalöst vacker katastrof. Bryr jag mig om att den är "woke"? Inte särskilt. Bryr jag mig om mörkhyade skådespelare? Inte som sådant. Så vad bryr jag mig om? Världen och personerna som Tolkien skrev om. DET bryr jag mig om.

    Nej, det fanns inga Harfoots i Andra Tidsåldern.
    Nej, Galadriel var inte Xena. Hennes dotterdotter var inte heller det, BTW och när fansen protesterade mot att PJ försökte göra henne till det så insåg han sitt misstag och backade. 
    Och vad i hela friden har de gjort med Elrond och Gil-galad?

    Finns mycket att skriva EG. Men jag är sjuk och orkar inte sitta och skriva på mobilen.

    Ni som inte har läst alla -Tolkiens verk varje år sen 7-årsåldern, vad tycker ni om de två första avsnitten av Amazons "dyraste serien genom tiderna"


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Svar på tråden Lord of the rings:the rings of power är en vacker katastrof
  • Calippo78

    En på jobbet måste leva under en sten den visste inte ens det fanns en serie fast den gillade filmerna och har tom en son som heter som en av karraktärerna i filmen

  • Aniiee
    Calippo78 skrev 2023-09-20 20:25:35 följande:

    En på jobbet måste leva under en sten den visste inte ens det fanns en serie fast den gillade filmerna och har tom en son som heter som en av karraktärerna i filmen


    Ja, det låter som att denne bott under en sten, =p. Rings of power har varit svår att undvika på många plan. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Lord of the rings:the rings of power är en vacker katastrof