• Anonym (TS)

Problem och ont efter bröstförstoring och amning, får ingen hjälp av kliniken

Jag opererade brösten i Maj-2020, då bytte jag ut 10 år gamla implantat efter jag hade ammat och brösten hängde .. läkaren sa att jag var tvungen att byta till större för att lyfta upp mina egna bröst om jag inte ville göra lyft.

Long story short, jag hade en del problem med höger bröst redan direkt efter operationen , sen blev jag gravid ett år senare (ganska oplanerat men ändå välkommet) och fick barn nu i februari. 

Nu har jag ammat i 7 månader och har jättemycket problem med högra implantat, det har sjunkit ner gansja mycket (?bottoming out? tror jag det kallas) och jag har väldigt mycket dubbelbröst där.. och det värsta är att nu senaste veckorna har det börjar kännas riktigt obekvämt och göra ont. Har dessutom läst att det blir värre med tiden. 

Jag har träffat sjuksköterska på kliniken  som sa att jag ska boka tid för konsultation när det har gått 6 månader efter jag har slutat amma och då får jag betala fullt pris för en ny operation (osäkert vilken sorts op).

Har bokat konsultation i slutet av månaden på en annan klinik också och ska försöka få kirurgen på första kliniken att kolla på det iallafall..

För det första vet jag inte hur jag ska ha råd med det nu när jag är mammaledig, får nog inte lån men får väl försöka lösa det.. 

Men det största problemet är att jag inte klarar av att ha det så här i kanske ett år till.. spelar inte jättestor roll hur det ser ut men vill slippa ha ont och kunna leva normalt , ligga på höger sida  osv.

Kan man få hjälp på något annat sätt, t.ex hos vanlig läkare och bara göra något åt det värsta så att jag slipper ha ont? Eller kan det finnas någon klinik som kan fixa det nu direkt? Vet verkligen inte vad jag ska göra..
    Tacksam för svar! 

Svar på tråden Problem och ont efter bröstförstoring och amning, får ingen hjälp av kliniken