EnAnonumius skrev 2022-09-05 06:44:48 följande:
Gillar ditt initiativ, med att försöka ha en tråd som är fri från pajkastning, "ösa galla" och annat negativt.
Tack. Jag tycker det är intressant att få höra just varför folk valt det de valt, vad gillar man liksom? Vad ser man som det bra med sitt val? Varför tror man just det kommer ge nåt bra?
Tycker det ofta numer bara är att man vill prata illa om sina politiska motståndare och säga hur dåliga alla andra är och hur de förstör och kommer skada. Så jag tycker det är intressant att höra mer vad man ser som bra med de man röstar på och deras vision om samhället.
Jag är själv typ mittenliberal tror jag man kan kalla det, i grunden. Jag tror på att individer är individer och mår bra av att kunna få göra en hel del egna val om sitt liv. Däremot vill jag ha ett skyddsnät så man inte kan ramla ned på botten om saker i livet går väldigt dåligt. Vill ha bra möjligheter att starta företag för att fånga drivkrafter och drömmar hos människor. Vill också gärna att man ska kunna bo både på landet och i stan utan att helt hamna utanför. Har oftast medfört att jag röstat C och/eller L i olika konstellationer.