• ica003

skötbord modell byrå...?

Har tidigare skrivit frågor om olika typer av skötbord. Har svårt att bestämma mig för vad som är bäst...
    Jag har en fråga till er som har eller har tänkt skaffa ett skötbotd som går att använda som vanlig byrå efteråt. Hur står ni när ni sköter barnet? Om skötbordet står intill väggen som en vanlig byrå så får amn antingen sköta barnet från sidan eller stå vid fotändan och slå en armen i väggen hela tiden. Visserligen finns det hjul på men det är väl jobbigt att dra den fram och tillbaka... *funderar*

• Svar på tråden skötbord modell byrå...?
  • Västeråstjej

Jag har sett ett skötbord på IKEA som verkar bra. den kan man köpa en hylldel till och sedan när man inte använder skötboret sätter man på den delen och voila då har man en hel hylla med byrå nertill! =)

• ica003

Jo, jag har också sett den...den verkar bra men hade helst hittat en billaigare...om det går...

• mymlis

Ikea har flera varianter av sådana skötbord, som har en tillägsskiva som tas bort då de inte längre är skötbord och de varierar ganska mycket i pris, tycker inte de var så dyra. Om du är händig eller känner någon som är de, snickra en tillägsskiva till din byrå, är inte så svårt och blir inte heller så dyrt!

• Pokemon

Har det här skötbordet Visdalen. Döbra köp för mig och min pojkvän vi är båda rätt långa, jag letade efter ett bra köp i en månad och hamnade på IKEA tillslut i alla fall. Man behöver plats till allt skrafs och om man som vi inte har plats på toa måste det ju vara en möbel...

Kramis o lycka till

• Västeråstjej

Jag har kikat runt en del och vill man ha skötbordet som möbel (typ den på IKEA jag nämnde) så är det absolut bland de billigare varianterna. Det är ju byrare i babyaffärerna. Såg en skitfrän och skön amningsfåtälj med fotpall som vaggade (!) i en babyaffär. Ville ha den, men den kostade 8000 kronor!!!!

• Skruttet

Visst är skön, den amningsfåtöljen!! Tror den är lite billigare än åttatusen på Babyproffsen (som om man ändå kommer att ha råd med den.. )

• Västeråstjej

Precis, jag blev helt kär i fåtöljen. Var ju som en gungstol fast ändå inte. Helt, helt underbar. När (om) jag blir rik så ska jag skaffa den vare sig jag ammar eller inte. Mysig lässtol =)

• ica003

Jag hade tänkt ha skötbordet i badrummet, det känns som att ikeas är lite rustik... kanske bara är löjlig, det kanske är bästa alternativet.
    Tack för era inlägg!

Svar på tråden skötbord modell byrå...?