• Mon 5 Sep 2022 18:20
    10066 visningar
    2 svar
    2
    10066

    Hur sov era nyfödda?

    Har en vecka gammal liten bebis hemma vars dygnsrytm inte gör mig riktigt klok. Hon kan sova 6 timmar i sträck utan problem. Ligger och knorrar, vaknar till lite lätt om man tar upp henne för att byta blöja eller så men somnar snabbt om igen. Väl vaken är hon pigg och glad, äter nästan oavbrutet i ett par timmar då. Går upp fantastiskt bra i vikt så det är inget problem. 

    Mina tidigare barn betedde sig inte alls såhär, de sov sällan mer än 2 timmar i sträck varken dag eller natt så jag blir orolig, är detta normalt? Har era nyfödda också sovit länge? Bvc säger att jag inte ska oroa mig, men det är lättare sagt än gjort. 

  • Svar på tråden Hur sov era nyfödda?
  • Anonym (2 olika)
    Mon 5 Sep 2022 19:07
    #1

    Första sov i egen säng och mycket bra från det han kom hem från bb. Vaknade och åt- kanske varannan/var tredje timme. Andra sov 20 minuter åt gången, aldrig ensam, konstant missnöjd= hnb:are. Åt ofta.

    Barn är olika och följer ingen mall. Glad  Så länge de går upp kan de sova fler timmar i streck. 

  • Anonym (Ja)
    Mon 5 Sep 2022 19:57
    #2

    Tacka och ta emot! Mitt första sov hela nätter nästan från start. Var också lite nojig men han gick upp massor i vikt och mådde fint. Andra sov mycket duttigare. Barn är olika. Går de upp i vikt och är pigga när de är vakna så är det ingen fara. 

Svar på tråden Hur sov era nyfödda?