• Anonym (ger upp nu)

Idag kom det

Idag kom det. Skriket. Det där som jag så många gånger försökt få ur mig, men det har på sig höjd blivit något litet gråtmilt pip mellan otaliga tårar. I åratal har jag hållit gråt gömd och skrik tystat, men nu gick det inte längre. Det bara kom. Han tror säkert att jag skrek på honom, han påstår att jag är sur. Jag är inte sur. Jag är ledsen. Jag har ont. Jag vill inte leva längre. En känsla jag har haft sen vi var barn. Han förstår inte. Han förstår inte hur trött jag är, hur hårt jag kämpat. I 17 år har jag kämpat, för honom. För att han ska må bra, ha tak över huvudet, mat på bordet. Jag har kämpat för att han ska slippa. Slippa kämpa, slippa se min kamp.

• Svar på tråden Idag kom det
  • Anonym (ger upp nu)

Forts.

Många, många gånger har jag avstått från att ta livet av mig. Jag vill att han ska hitta trygghet och gemenskap först. Jag tror att han har det nu. Han har en flickvän, hon har familj. Hon tröstar honom nu. Han har några vänner. Svårt med jobb, bara, men det lossnar väl snart det med. Även idag, nu efter, tänkte jag att jag inte ska gå ut i köket så jag inte gör mig illa. Jag vill. Snart. Snart kan jag få slippa. För honom kommer idag vara borta morgon. För mig är det ännu en dag på högen. Ännu något som jag bär ensam. Han slipper. Låt det vara glömt. Jag tar det. Tar det med mig i graven, när jag väl kommer dit. Förr hellre än senare.

Han tror att han känner mig bara för att vi vuxit upp tillsammans.Han har fel. Det gör ont.

• Anonya
    Anonym (ger upp nu) skrev 2022-09-05 21:50:08 följande:
    Idag kom det

Idag kom det. Skriket. Det där som jag så många gånger försökt få ur mig, men det har på sig höjd blivit något litet gråtmilt pip mellan otaliga tårar. I åratal har jag hållit gråt gömd och skrik tystat, men nu gick det inte längre. Det bara kom. Han tror säkert att jag skrek på honom, han påstår att jag är sur. Jag är inte sur. Jag är ledsen. Jag har ont. Jag vill inte leva längre. En känsla jag har haft sen vi var barn. Han förstår inte. Han förstår inte hur trött jag är, hur hårt jag kämpat. I 17 år har jag kämpat, för honom. För att han ska må bra, ha tak över huvudet, mat på bordet. Jag har kämpat för att han ska slippa. Slippa kämpa, slippa se min kamp.

TS, bra att skriket kom. Släpp ut mer av det. Att hålla gråt, sorg och ångest inombords gör den bara större. Otaliga tårar har du gråtit också, men hållit inne en del. 

Har du sökt någon hjälp? Om inte så gör det. Om du sökt hjälp men inte fått någon eller ingen som hjälper så försök på nytt. Det är INTE bättre för din son att du dör! Det är ditt dåliga mående som påstår det och vill få dig att tro det, men det är inte sant. Det är bra att sonen har en flickvän och hennes familj, men det betyder inte att han inte behöver sin mamma. 

Be om hjälp eller bättre hjälp så du slipper kämpa ensam och dessutom kan få börja må bättre så livet inte bara är en kamp. Kram till dig. 
Svar på tråden Idag kom det