-
ag backar men sen inte att där är en bil bakom mig pga solen så jag backar in i den bilen (osäker om den bilen stod still eller ej)Jag kör in till sidan längre fram för att kunna prata med ägaren men han stannar inte utan kör bara vidare.Vad gör jag nu? Behöver jag anmäla något någonstans? Jag har inga uppgifter på något, kan han anmäla mig för något?
-
Svar på tråden Backa på en bil, vad nu?
-
Du behöver inte oroa dig. Om det var ditt fel. Han valde att strunta i det.
-
Det är jätteviktigt att du anmäler händelsen till polisen så fort som möjligt, även om det inte blev några skador. Om personen som blev påkörd anmäler dig så kan du komma att bli misstänkt för smitning från trafikolycka.
-
Håller medminst skrev 2022-09-11 20:05:42 följande:Det är jätteviktigt att du anmäler händelsen till polisen så fort som möjligt, även om det inte blev några skador. Om personen som blev påkörd anmäler dig så kan du komma att bli misstänkt för smitning från trafikolycka.
-
Man tar väl först kontakt med sitt eget försäkringsbolag?
Polisen blandar man bara in om man anser att någon begått ett brott.
Vad skulle polisen göra i det här fallet? Ta emot en anmälan om att man inte begått ett brott?
Ta kontakt med försäkringsbolaget och följ deras instruktioner. -
I så fall borde den andre bilen stannat för att byta uppgifter. Personen som blev påbackad kanske inte hade rent mjöl i påsen heller. En påbackning i krypfart räknas knappast som en trafikolycka oavsett.minst skrev 2022-09-11 20:05:42 följande:
Det är jätteviktigt att du anmäler händelsen till polisen så fort som möjligt, även om det inte blev några skador. Om personen som blev påkörd anmäler dig så kan du komma att bli misstänkt för smitning från trafikolycka.
(Jag har också backat på en bil, vi anmälde händelsen samtidigt till våra bolag och sen hörde jag inget mer. Han struntade i att fixa bucklan på verkstad tydligen)