• Dessie97

    ni som haft MF/MA hur långt tog det för er att bli gravid igen?

    Hej! Jag har redan läst sånna här trådar flera gånger men hittar inte riktigt det jag vill ha. Jag fick veta nu i maj i v.18 att jag hade fått MA (fostret hade dött i v.13) vilket suger då vi gjorde kub samma dag som jag gick in i v.13 och fick se en sån livlig liten bebis, men hjärtat slutade alltså slå samma vecka. Vi gjorde även nipt som visa normalt o att de va en liten kille (detta va i v.16, jag hade även fortfarande symtom o spydde hela tiden fast fostret va dött) Iaf efter alla denna skit med ?miniförlossning och en skrapning? så har vi försökt blivit gravid igen. Fick första pos ägglossningstest i juli, men mensen kom. Sen fick jag positivt ägglossningstest i början på aug men mensen kom då också. Men sen fick jag pos ägglossningstest igen slutet på augusti samma månad, och sitter nu här o väntar på tantröd bim-4. Min fråga är iallafall hur långt tid det tog för er att bli gravid igen och om ni fick samma symtom på graviditet som första gången? 


    tacksam för alla svar! 

  • Svar på tråden ni som haft MF/MA hur långt tog det för er att bli gravid igen?
  • Anonym (ma)

    Har haft två ma. Efter första blev jag gravid igen på andra försöket. Efter det blev jag gravid (lyckad graviditet) på fjärde försöket. Mina ma var tidiga, vecka 6-7 ungefär, vet inte om det spelar någon roll. Lycka till! 

  • Jag är bara jag

    Tog mellan flera år till några månader. Jag hade inga symptom de 4 ggr jag fick m.f/MA och massor med symptom de gånger jag fick barn. Enormt stor skillnad.

  • Dessie97

    Anonym: beklagar att du fått gått igenom det två gånger.. men härligt att du fick en lyckad graviditet också. Hade du några symtom innan du plussa vid de graviditeterna som blev MA? Och hade du samma symtom på graviditet med din lyckade? 

  • Dessie97

    Jag är bara jag: så sjukt konstigt och orättvist att jag skulle ha hur många symtom som helst så sluta de sådär ändå.. jag började spy i v.6 och slutade spy slutet på v.16.. då fostret inte ens levde. Världen är då orättvis iallafall 
    vet att det är många som varit med om mf och ma, men man känner sig som ensammast i världen när det händer en själv. Vi bestämde oss för att vi skulle försöka skaffa barn i januari och blev gravid samma månad, så vi var ju överlyckliga att de gick så lätt. Men det fick vi som vi teg sen iallafall 

  • jojjea

    För mig tog det 3 månader att bli gravid efter MA. Jag hade samma symptom under båda graviditeterna, även under de veckor då den första graviditeten egentligen hade avstannat (v10-v14)

  • Jag är bara jag

    Missfall är orättvist och jävligt och drabbar tyvärr ganska många. Men du hade lätt att bli gravid och det finns inget som säger att du inte kan bli det igen och då går det oftast vägen.

  • Dessie97

    Ja jag hoppas verkligen det är våran tur snart. Gör ju inte saken bättre heller att alla runt omkring får barn hit å dit. 

    Den jobbigaste tiden är ju veckan innan bim när man letar symtom och jämför med förra graviditeten även fast jag fått sagt till mig att jag ska försöka släppa allt men det är ju helt omöjligt även om jag såklart skulle vilja det 

  • Anonym (8)

    Hej, 
    beklagar det du gått igenom.
    jag fick ma som upptäcktes på kub och fick sen ta tabletter hemma för att få igång det. Det hade slutat växa i v9, kom ut i v14 tror jag. Hade samma symptom som med sonen, illamående som bara den, gasig och stor mage som vägrar försvinna. Blev gravid 8 veckor senare. Den gången plussade jag sent och svagt och hade inga symptom, ma som upptäcktes v10, avstannat i v7. Kom igång spontant men blödde så mycket så jag fick läggas in på sjukhus och få blod mm.
    Det var i juni, vi tänkte försöka nu i september då jag behövt tid att återhämta mig men tror min ÄL kom samtidigt som mensen så missade denna månaden... hoppas på bättre cykel nästa månad.

Svar på tråden ni som haft MF/MA hur långt tog det för er att bli gravid igen?