Vaccin mot HPV-virus
Hej,
Min dotter går nu i femte klass och erbjuds vaccin mot HPV-virus. Hur tänker ni kring detta vaccin? Ska man vaccinera eller inte? Känner mig kluven.
Hej,
Min dotter går nu i femte klass och erbjuds vaccin mot HPV-virus. Hur tänker ni kring detta vaccin? Ska man vaccinera eller inte? Känner mig kluven.
Finns det någon bra anledning att inte göra det?
Finns det någon bra anledning att inte göra det?
Tyvärr ger inte kondom skydd mot HPV. Om du läser hur mycket Hpv har minskat pga av Gardasil så tror jag inte du tvekar längre.
Vår yngsta dotter (född -93) fick vaccinet gratis via skolan medan vår äldsta (född-87) inte ingick i programmet. Vi betalade för hennes vaccin ur egen ficka. Jag GILLAR vaccin! TÄNK om det T EX funnits ett vaccin mot spanska sjukan då när det begav sig eller mot "barnförlamning" innan 1954! ETC ETC
Jag hade inte tagit det vaccinet. Det är ett vaccin med mycket biverkningar. Bättre att gå på regelbundna cellprovskontroller. Sätt dig in ordentligt så kommer du märka att vaccin inte alltid är vad man tror. Köp boken vaccinbiverkningar risker och skador. Då kommer få en ögonöppnare som heter duga.
www.baumhedlundlaw.com/blog/2022/august/judicial-panel-consolidates-gardasil-lawsuits-in/
Absolut inte. Alldeles för mycket biverkningar och inte tillräckligt forskat på. Onödigt dessutom, lär ungen sexualmoral istället. Gissa varför det här vaccinet togs fram liksom.... Och nej, jag tog inte vaccinet själv heller.
Jag hade inte tagit det vaccinet. Det är ett vaccin med mycket biverkningar. Bättre att gå på regelbundna cellprovskontroller. Sätt dig in ordentligt så kommer du märka att vaccin inte alltid är vad man tror. Köp boken vaccinbiverkningar risker och skador. Då kommer få en ögonöppnare som heter duga.
www.baumhedlundlaw.com/blog/2022/august/judicial-panel-consolidates-gardasil-lawsuits-in/