• Anonym (Dana)

Kryssning ensam

Jag vill gärna åka på en kryssning. Men jag är singel och kvinna visserligen  har jag vänner men om någon inte kan följa med, kan man då åka själv?

Nu tänker jag på kryssningar i Medelhavet eller kryssningar från Miami. 

Antar att kryssningar fram o tillbaka som singel Sthlm-Åland el Finland är mer ok. Eller? Är ju osäker där också...

Jag är absolut inte ute efter ligg utan bara att få njuta av havsluften och den frihet som infinner sig på kryssningar. 

• Svar på tråden Kryssning ensam
  • Anonym (G)

Vad är det potentiella problemet?

• FtS70

Klart du kan. Jag har kryssat från Miami ensam flera gånger; kostar lite mer bara.

• Anonym (Of course)

Självklart kan man det. Jag har gjort det varje år i över 20 år nu(utom senaste åren, då). Jag har nog kryssat överallt snart.

Det är rätt många singlar som kryssa, i alla åldrar av många orsaker. Eller bara som kryssar solo för att partneer/barn/familj/vänner inte vill eller kan. Inget konstigt alls. Särskilt på temakryssningar kan det vara för att ens partner inte har intresse av temat.

Bara att tuta och köra. 

• Skippy

Om hade haft möjlighet att åka på kryssning i medelhavet ensam hade jag inte tvekat en sekund! Gu så skönt att bestämma själv var, när och hur göra allt. Nu är jag en sån där som inte har några problem att vara ensam eller ta kontakt med folk om jag är pratsjuk. Glad

Åk och njut! SoligCool

• FruNyfiken

Åk ensam! Vilken underbar resa att få bestämma över sina dagar helt själv. Jag har rest utomlands själv några gånger trots make och barn och det har varit helt underbart!

• Anonym (???)
    Anonym (Of course) skrev 2022-09-08 19:29:17 följande:

Självklart kan man det. Jag har gjort det varje år i över 20 år nu(utom senaste åren, då). Jag har nog kryssat överallt snart.

Det är rätt många singlar som kryssa, i alla åldrar av många orsaker. Eller bara som kryssar solo för att partneer/barn/familj/vänner inte vill eller kan. Inget konstigt alls. Särskilt på temakryssningar kan det vara för att ens partner inte har intresse av temat.

Bara att tuta och köra. 

Spännande! Har några tips? Vad kostar det?
  • Anonym (MelonFace)

Nä, det vore alldeles för looseraktigt. Typ, har du noll vänner eller? 

• Anonym (Dana)
    Anonym (MelonFace) skrev 2022-09-09 02:58:36 följande:

Nä, det vore alldeles för looseraktigt. Typ, har du noll vänner eller? 

Är du läskunnig?
  • Anonym (Dana)
    Anonym (Of course) skrev 2022-09-08 19:29:17 följande:

Bara att tuta och köra. 

Berätta mer! Vilken resa gav dig mest? Är så sugen på att åka iväg!
Svar på tråden Kryssning ensam