• Anonym (Kaffedraken)

    Lättskräm

    Hej finns det någon annan som har det likadant som mig, jag är extremt lättskrämd kan räcka med att någon öppnar en dörr samtidigt som jag ska göra det så hoppar jag högt eller om någon går förbi mig snabbt eller så kollar mig alltid över axeln, eller att någon petar på mig när jag inte är beredd.


    Lättskrämd
  • Svar på tråden Lättskräm
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jac1 skrev 2022-09-09 06:34:08 följande:
    Lättskräm

    Hej finns det någon annan som har det likadant som mig, jag är extremt lättskrämd kan räcka med att någon öppnar en dörr samtidigt som jag ska göra det så hoppar jag högt eller om någon går förbi mig snabbt eller så kollar mig alltid över axeln, eller att någon petar på mig när jag inte är beredd.


    Jag är precis så som du.
    Tror det är en traumarespons. Något under barndomen, eller i vuxen ålder har gjort att man är på vakt för att skydda sig helt enkelt...
  • Anonym (Kaffedraken)

    hej på er!

    jag är likadan, tror som ovanstående att det är trauma relaterat.
    jag har tex inte kunnat åka tunnelbana ensam på över ett år nu  som jag
    haft noll problem med att göra innan jag va med om en våldtäkt. 

    idag va ca 3e gången jag åkte med en vän, och kom på mig själv att jag hoppade till varje gång dörrarna öppnades plus kollade bakåt hela tiden så ingen stod för nära mig bakom min rygg.Gråter

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (trauma?) skrev 2022-09-09 21:32:30 följande:

    hej på er!

    jag är likadan, tror som ovanstående att det är trauma relaterat.
    jag har tex inte kunnat åka tunnelbana ensam på över ett år nu  som jag
    haft noll problem med att göra innan jag va med om en våldtäkt. 

    idag va ca 3e gången jag åkte med en vän, och kom på mig själv att jag hoppade till varje gång dörrarna öppnades plus kollade bakåt hela tiden så ingen stod för nära mig bakom min rygg. // Gråter


    Ja ni har nog rätt i att det kanske är trauma kanske bara jag som inte vill inse att sakerna har hänt och förnekar det för mig själv, men det kan vara därför jag alltid är på helspänn och lättskrämd.   

    Jag beklagar verkligen vad du har varit med om styrkekramar till dig
Svar på tråden Lättskräm