• Jjeeaass

    Missfall??

     


    Känslig bild!! (Lägger den i kommentarerna)

    Är i vecka 10 (9+5) nu. Har inte haft kraftiga smärtor men har haft en blödning i 1,5 vecka nu, det är nu på slutet det börjar komma klumpar.

    har tidigare haft problem med blödning men det haft oftast gått över av sig själv efter någon dag. Så börja bli lite orolig när det hållt i sig så länge.

    Kan det vara lugnt ? Eller borde jag kolla upp det? tänker ju att klumparna borde vara större om det eventuellt är ett missfall med tanke på vilken vecka jag är i??

  • Svar på tråden Missfall??
  • Litenblomma88

    Jag hade massiva blödningar under senaste graviditeten, stora klumpar men det gick bra för bebis. Är du orolig så tycker jag du ska kolla upp det. Har du tagit gravtest?

  • Happy80

    När jag hade missfall i v 7 hade jag knappt ont och det blödde inte jättemycket, men var det väldigt tydligt när själva graviditeten kom ut då det var hårdare bitar, som brosk ungefär. Först en oval platt bit som en enkrona ungefär med en vågig sträng och senare själva hinnsäcken på 3-5 cm. Det gick liksom inte att missta för klumpar av koagulerat blod.

    Hoppas detta är en ofarlig blödning och att det går vägen, testa med sticka och se om testen blir svagare om du inte kan boka in tidigt UL. För mig var testet negativt inom en vecka från att blödningen startade?

  • Jjeeaass
    Min älskade dotter skrev 2022-09-10 17:29:20 följande:

    Om jag vore du skulle jag boka ett vul för att inte gå och oroa sig. Hoppas det går bra!


     


    har bokat in en tid för ultraljud 27e september bara för att vara säker.

    tack så mycket! Hoppas jag med verkligen!! <3

  • Jjeeaass

    Tack till er som har skrivit! Är lite mindre orolig nu, har bokat in en tid för tidigt ultraljud den 27e september.

    men eftersom jag inte haft klumpar (brosk liknande) så tror jag det är bra med bebis, har inte kommit ut något mer än det på bilden och med tanke på vilken vecka jag är i borde större och hårdare klumpar komma ut.

    Håller iallafall tummarna att det ska gå bra! 


    Kram Hjärta

  • Jjeeaass

    Ville även tillägga att jag tagit ett gravtest idag som visade positivt, så nånting är förhoppningsvis kvar där i! 

Svar på tråden Missfall??