• SessanJojjo

    Fick jag missfall för 2 veckor sen?!

    Började blöda för 2 veckor sen kom lite små klumpar (får mer vid mens) småblödde i 12 dagar. Var säker på missfall. Tog ett gravtast ikväll som visade starkt positivt iallafall för mig, räknade med ett svagt positivt. Nu är jag helt förrvirrad. (Rsfu test har jag aldrig lyckats få så starkt) 
    Nån som varit med om nåt liknande? 

    Ska ringa gyn på måndag om det fortfarande är lika starkt då.

    Första bild är på bim+14
    Andra är från ikväll (v10)

  • Svar på tråden Fick jag missfall för 2 veckor sen?!
  • SessanJojjo

    Jo det vet jag, därför jag ska ringa på måndag, hade fått komma in då när jag började men eftersom jag var hundra på att det var ett missfall kunde jag vänta ut det o inte belasta vården med det. Var väldigt besviken o avbokade både bm o kub. Hade ett missfall i mars o för ett år sen miste jag min ängel i v 33 i magen, så är nog lite rädd för att bli besviken igen.
    Mest nyfiken på hur det gått för andra, om det gick vägen eller ej?! 

  • Tösen01

    Ser ju ut som att det ändå kan vara något? Har inte heller fått starkt på RFSU testen. Klokt att höra av sig på måndag och be om ett bil? Håller tummarna för dig. {#emotions_dlg.flower}

  • SessanJojjo

    De tog inte emot mig varken på gyn eller kvinnokliniken, skulle avvakta i två veckor till. Är gravtestet fortfarande positivt då skulle jag höra av mig.
    Tog ett test innan, fortfarande starkt men lite svagare så tror det va ett missfall. Känner mig fortfarande gravid så det är lite jobbigt. Mitt förra missfall så försvann alla symtom direkt men men bara att gilla läget...

  • Fairwayspur

    Jobbigt! Förstår precis känslan och väntan är så himla plågsam. Om det nu ska vara ett jäkla missfall vill man ju att det ska försvinna fort så man kan börja om.

    Jag började blöda i torddags (v 6+) och trodde missfall, men blödningen avtog efter några timmar och var sparsam över helgen. Gravsymptom fortfarande kvar och starkt pos gravtest. Kontaktade gyn efter helgen och de trodde att det var en ofarlig blödning då den ändå slutat så snabbt, men idag drog blödningen igång rejält plus kramper så jag antar att det är ett missfall för mig (men fortf gravsymptom). Har bokat in en tid på privat klinik nästa vecka för missfallsutredning pga tredje gången nu. Kmr således få ett vul då oavsett. 

Svar på tråden Fick jag missfall för 2 veckor sen?!