• Anonym (Jenny)

Han verkar inte bry sig

Min sambo verkar ha tappat hoppet om vår relation. Han är inte vidare trevlig, gör inget fint för mig , och verkar bry sig allt mindre. 
    Ändå vill han bo ihop för att det verkar smidigast. 

Tilläggas skall att vi har ett litet barn ihop. Om det inte vore för det hade jag bara velat kasta ut honom. 

Igår var jag ute på kvällen med en vän, händer inte så ofta. Han frågade inte när jag kommer hem, vem jag ska ut med eller kollar av med ett sms när jag är hemma. Jag kom hem väldigt sent. Detta har hänt en gång innan. 
    På morgonen frågar han inte hur det varit.

En sak är väl att han inte bryr sig om mig, men tycker det är dåligt att han inte stämmer av med mig som är mamma till barnet hur det är med mig och om jag är påväg hem eller något. Känns ju som att vad som helst hade kunnat hända mig utan att han hade brytt sig. 

När jag tagit upp problemen vi har i vår relation har han bara sagt att han tycker att vi är olika och att jag förtjänar bättre. (?)

Känner mig förbannad då han var så otroligt kärleksfull i början men nu är helt obrydd. 

Något som känner igen sig i detta beteendet hos sin partner? 

• Svar på tråden Han verkar inte bry sig
  • Zaxika

Det han menar med att du förtjänar bättre är att 
    "Du förtjänar någon som älskar dig och vill dela ditt liv med just dig" han önskar att hans känslor var annorlunda, men känslor är svåra att ändra på. 
    Kanske hade ni en förälskelsefas som aldrig gick över till kärlek. Sådant händer ibland. 
    Kanske kan ni vara tacksamma för den här tiden och att ni fick ett barn tillsammans. Kanske är det bara en sorg att det inte funkade. Vill ni fortsätta leva ihop, så låtsas inte vara ett romantiskt par. Gör slut och planera "vill vi fortsätta att uppfostra det här barnet tillsammans i det här hemmet" eller är det bäst att separera och skapa var sitt eget hem. Ett hem där ni har chans att gå vidare på var sitt håll. 
    Det behöver inte vara fel på någon av er, ni är bara inte rätt för just varandra. 
    Lycka till 

• Anonym (Enkelt)

Så kasta ut honom då. Ett barn är verkligen inget hinder för den biten.

Jag håller med honom, du förtjänar bättre. Önskar att kvinnor kunde lyssna bättre när karlarna säger rakt ut att relationen är dålig...

• Anonym (aaa)

Låter som att han väntar på att du ska göra slut. Han orkar inte ta tag i det. 

• isterband

Jag upplever sammma sak med min partner just nu. Tack och lov har vi inte barn ihop, utan endast massa fina minnen som tyvärr börjar bli färre. 

Han upplevs för mig helt obrydd. Jag är hjärtekrossad.

Mitt råd till dig, syster, är att försöka tänka rationellt. Göra lite sista tappra försök till att "rädda det som räddas kan", men funkar inte det-speciellt med tanke på det blivande livet, så -lämna. Jag vet det är standarssvaret här inne på FL. Men vad annars ska du göra? Stå ut och känna hur din självkänsla dag för dag försvinner? 

Kram. 

Svar på tråden Han verkar inte bry sig