Tjejensominteharnamn skrev 2022-09-11 22:54:13 följande:
Ja, jag är kär i min gamla lärare?
Hej, nu måste jag fråga om hjälp då jag inte vågar vända mig till någon annan. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag är verkligen kär.
Många kommer tro att jag bara ?tycker han är sexig för det är min lärare? men så är absolut inte fallet. Jag har nu gillar honom i snart tre år. Nu klarar jag det inte längre. För ett år sen slutade jag på skolan han var min lärare, men känslorna sitter fortfarande kvar ett år senare.
Jag vet inte vad som fått mig att fastna så hårt för honom. Kanske det är för att han är charmig, smart, vi gillar samma saker, han är omtänksam och vi båda har mycket medkänsla.
Nu kommer det stora problemet. Jag är 17, han är runt 40. Han ska vara singel och han värkar ganska ensam.
Eftersom han nu inte är min lärare längre, ska man bara ha det sagt? Jag kommer förmodligen total skämma ut mig, men det är ju inte som om jag kommer träffa honom annars ändå. Ska man bara slänga iväg ett mail? Allt man kan få är ju ett nej.
Oj! Detta är ungefär samma situation som jag befinner mig i! Jag är också 17 (18 i januari) och är helt galet kär i min NUVARANDE lärare (ca 40). Har heller ingen att prata med om detta. Går ett praktiskt program på gymnasiet och har mest killar i klassen. Finns inte en chans att jag pratar med nån av dem om detta och min bästa tjejkompis trodde nog att jag drev med henne när jag sa att jag tycker en av mina lärare är söt och snäll. Vågade inte säga mer än så.
Föll handlöst för honom när jag började gymnasiet men trodde att det var något övergående. Det var det inte.... Tänkte att sommarlovet skulle kyla ner det hela men jag har bara gått och tänkt på honom under hela sommaren och nu när skolan började så blev det bara värre..... Jag är så kär att det gör ont i hela mig! Bara tanken på att han skulle träffa nån annan tjej gör att jag blir illamående. Jag försöker fånga hans uppmärksamhet på något sätt utan att vara för utmanande. Klär mig lite finare och diskret sexigare de dagar vi har lektioner för honom. Jag försöker verkligen vara så bra som jag kan på hans lektioner (kärnämne). Har alltid bäst resultat på proven i klassen, är intresserad, försöker visa min mogna sida osv. Jag vill så gärna säga till honom att jag älskar honom och vill va ihop med honom men förstår också att det i princip är omöjligt. Vet inte vad jag ska ta mig till! Har försökt släppa det men det går inte. Jag vill inte ha någon annan än honom!!