• Rosastjärna

    Akupunktur för fertilitet?

    Hej,

    Finns det någon här som testat akupunktur för fertiliteten?

    Jag har efter ett missfall för ett år sedan fått en väldigt sparsam mens (cirka 1,5 dagar med ganska lätt blödning). Misstänker därför att min slemhinna är för tunn för ett ägg att fästa. Mitt östrogen har dock varit normalt på blodprov.

    Så nu har jag bokat tid för akupunktur. Tar gärna emot era erfarenheter, även om det inte är kopplat just till slemhinnan.

  • Svar på tråden Akupunktur för fertilitet?
  • Rosastjärna

    Uppdatering om någon annan hittar tråden framöver.

    Efter min tid hos akupunktören var jag på sjukhuset för första läkarbesök i fertilitetsutredning och fick konstaterat att min slemhinna faktiskt är för tunn.

    Nu har jag alltså varit på akupunktur en gång i förra veckan. Fick tips och råd för att tjocka på slemhinnan och även nålar då.

    Ska på nästa tid på torsdag, nu har en ny cykel börjar så hoppas att jag ska se någon skillnad i mängden mens nästa gång efter en hel månad med ändrad kost osv.

  • Rosastjärna

    En till uppdatering:

    Ultraljud idag på cd13 visade endometrium på 5 mm, jämfört med 6 mm på cd23 så känner jag mig lite optimistisk.


    Uppdaterar igen efter mensen, får hoppas att den är lite längre eller kraftigare :)

Svar på tråden Akupunktur för fertilitet?