• Jordgubb90

    Klänning till bröllop *bild*



    Hej, 
    Jag ska på en kompis bröllop i maj. Ingen dresscode. Vad tycker ni om dessa? jag har aldrig varit på bröllop så jag vet inte hur folk klär sig.
  • Svar på tråden Klänning till bröllop *bild*
  • Anonym (A)

    Var ska bröllopet/festen vara? Ska festen vara på en herrgård eller flott hotell så kan man ha de klänningarna du visar här, men ska festen vara i svärföräldrarnas trädgård (normal villaträdgård) så känns det som för mycket. 

  • Jordgubb90
    Guttaverka1 skrev 2022-09-13 11:15:26 följande:

    Intressanta klänningar! du skulle på maskerad? Då tycker jag dessa passar perfekt De ser ju väldigt billiga ut men om det bara är en slit och släng klänning gör det ju inte så mycket tycker jag!


    Men va? Du gillar alltså inte klänningarna? Jag förstår inte ironin? Jag tycker de är fina? och runt 700-1000 kr tycker inte jag är särskilt billigt. 
  • Jordgubb90
    Anonym (A) skrev 2022-09-13 11:17:14 följande:

    Var ska bröllopet/festen vara? Ska festen vara på en herrgård eller flott hotell så kan man ha de klänningarna du visar här, men ska festen vara i svärföräldrarnas trädgård (normal villaträdgård) så känns det som för mycket. 


    På en herrgård :) 
  • Anonym (A)
    Jordgubb90 skrev 2022-09-13 11:19:04 följande:
    På en herrgård :) 
    Då kan du absolut ha en festlig klänning. 
  • Anonym (Anna)

    Framför allt den lila ser riktigt dåligt sydd ut. Ser det ut sådär på produktbilden så kan man räkna med att det ser tio gånger värre ut i verkligheten. Vill man lägga 7-800 på en klänning så är det bättre att ta en enklare med bättre kvalitet, tycker jag. Men färgerna är jättefina, speciellt den gula. 

  • Anonym (Åttan)

    Jag håler med ovanstående. Om du har budget att lägga 700-1000 kr på en klänning så tycker jag du ska satsa på några andra än just dom där. För dom pengarna så kan du få mycket bättre kvalite på klänningen, tyvärr så såg dom du länkade ut att vara av dålig kvalite och illa sydda ut. Jag tycker inte du ska kasta pengarna i sjön.

    Men vad härligt med ett herrgårdsbröllop på försommaren! Du är inne på rätt spår med klänningarna jag skulle satsa på något längre och lite finare (som du gör nu). Det är ju på gränsen till sommar så skulle ha något sommrigt och lite flowy.

  • Marie7

    Den gula passar helt klart bättre av de 2. Skulle dock välja en mer klassisk klänning.

  • Mandel

    Märkligt att bjuda in till bröllop, men inte ha någon klädkod. Känner du brudparet så pass väl att du vet vilken klädstil som normalt råder bland vänner och släktingar?


    Skulle råda dig att satsa på en finare sommarklänning som du sedan kan använda vid andra tillfällen en en glansig som på bilderna som är mer en typisk festklänning och sedan blir hängandes i garderoben.  


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Klänning till bröllop *bild*