• Anonym (- neo -)

Erotiska noveller - var och hur?

Hej!

Jag vänder mig här till er som brukar uppskatta att läsa erotiska noveller på nätet. Själv har jag aldrig hittat någon som jag faktiskt tycker är bra. Jag tycker att dom är fantasilösa och så otroligt förutsebara. Men det är jag det.

Nu är det så att jag själv har en ide till en erotisk novell. Eller en historia som jag skulle kunna klä in i en erotisk inramning. Men jag skulle behöva lite tips från er vana erotikläsare och därför denna "marknadsundersökning". Så jag skulle därför uppskatta om ni kort kunde svara på följande frågor:

1: Var/vilka siter brukar du läsa erotik på? Vilka novellsiter tycker du är bäst?
    2: Hur vill du att en erotisk novell skall byggas upp och utspela sig? Vill du få en detaljerad beskrivning av hela sexet eller vill du hellre få en berättelse som mera eggar och sätter igång dina egna fantasier?

Jag hade tänkt mig 3 frågor...men det blev bara 2. Så jag tackar återigen för dig och er som orkar svara.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-09-13 17:44
    Ok...jag kom faktiskt på min 3e fråga:
    3: Kan du även ge förslag på en erotisk novell som du tycker är mycket bra? Länk...får man länka till noveller?

• Svar på tråden Erotiska noveller - var och hur?
  • Anonym (Anon)

Jag läser sällan erotik på nätet för att jag tycker det mesta är dåligt.

Plumpt, utan finess och aldeles för rakt på.

Konsten är att bygga upp en bra stämning och låta läsaren fylla i med sin egen fantasi. Utelämna gärna de anatomiska detaljerna.

• Sam Ståhl
    Anonym (- neo -) skrev 2022-09-13 14:36:56 följande:

Hej!

Jag vänder mig här till er som brukar uppskatta att läsa erotiska noveller på nätet. Själv har jag aldrig hittat någon som jag faktiskt tycker är bra. Jag tycker att dom är fantasilösa och så otroligt förutsebara. Men det är jag det.

Nu är det så att jag själv har en ide till en erotisk novell. Eller en historia som jag skulle kunna klä in i en erotisk inramning. Men jag skulle behöva lite tips från er vana erotikläsare och därför denna "marknadsundersökning". Så jag skulle därför uppskatta om ni kort kunde svara på följande frågor:

1: Var/vilka siter brukar du läsa erotik på? Vilka novellsiter tycker du är bäst?
    2: Hur vill du att en erotisk novell skall byggas upp och utspela sig? Vill du få en detaljerad beskrivning av hela sexet eller vill du hellre få en berättelse som mera eggar och sätter igång dina egna fantasier?

Jag hade tänkt mig 3 frågor...men det blev bara 2. Så jag tackar återigen för dig och er som orkar svara.  

Jag tycker att beskrivning av hur stämningen byggs upp mellan människorna som novellerna handlar om är mycket viktigare än beskrivning av själva sexet för det tycker jag blir bara kliniskt och faktiskt rätt ointressant.

Miljö beskrivning, stämning, spänning, hur de uppvaktar varandra, hur de klär upp sig för att locka, hur de agerar för att locka, förberedelser inför kommande träffar, drömmar om vad de ska göra och hur de ska nå dit.
    Allt sånt är oändligt mycket viktigare än beskrivning av själva sexet sen när det till slut är dags för det.

Jag tror inte jag är ensam om att känna så här. Möjligen är det fler kvinnor än män (jag är man) som tänker så... Eller så har jag helfel.

Skulle vara kul att få ta del av dina alster när det blir av.

Lycka till.
    / Sam
  • Anonym (Mmmm)

Ett tillägg som svar på din fråga: jag vill få en detaljerad beskrivning av hela sexet. 
    Du är så välformulerad i ditt inlägg så man skulle nästan kunna tro att du är expert på sex. Eller? Har också en hel del erfarenhet men du ligger nog på en helt annan nivå. Vilka sidor kan du rekommendera? Jag har ju LUST och all tid i världen numera. 

• Anonym (...)

Jag skriver egna då de flesta jag sett online är plumpa och för porriga. Jag fokuserar mer på känsla och stämning. Försöker undvika att skriva en massa könsord, det är svårt att få det snyggt i text. 
    Mina handlar väldigt ofta om en kvinna som huvudperson (jag är själv kvinna). Inga namn, inget om utseende knappt heller - bara upplevelser 

• Anonym (- neo -)
    Anonym (- neo -) skrev 2022-09-13 14:36:56 följande:

Hej!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-09-13 17:44
    Ok...jag kom faktiskt på min 3e fråga:
    3: Kan du även ge förslag på en erotisk novell som du tycker är mycket bra? Länk...får man länka till noveller?

Ni får gärna också svara på fråga 1
  • Anonym (- neo -)

puffar till den här tråden och hoppas på lite fler svar, tankar och inlägg. Helst på alla tre frågorna.

Tack på förhand och puss i ljumsken

• Anonym (var)
    Anonym (...) skrev 2022-09-13 17:31:07 följande:

Jag skriver egna då de flesta jag sett online är plumpa och för porriga. Jag fokuserar mer på känsla och stämning. Försöker undvika att skriva en massa könsord, det är svårt att få det snyggt i text. 
    Mina handlar väldigt ofta om en kvinna som huvudperson (jag är själv kvinna). Inga namn, inget om utseende knappt heller - bara upplevelser 

precis så jag söker efter, har du publicerat någon på en sida?
Svar på tråden Erotiska noveller - var och hur?