• Korint

    Ökande temp, negativa gravtest, ingen mens, 15 DPO

    Alltså, jag fattar inte vad som händer!?! Jag har ju stenkoll på min cykel, jag tempar varje morgon, kollar sekret och livmodertappen dagligen.

    Jag vet redan att min ägglossning uteblev och jag hade en superlång follikulärfas, sen kom en ny våg av fertilt sekret, jag boostade med D-vitamin, kollade ägglossningstest och fick positivt. Jag fick en tempökning som bekräftade att ägglossning borde ha skett. Jag har normalt en lutealfas på 12 dagar, men mensen kommer inte... Nu är jag på 15 DPO.
    Jag har tagit flera gravtest men det blir bara negativt. Tempen ökar sedan ett par dagar, jag har över 37 grader när jag vaknar sedan fyra dagar tillbaka och det är ju jättehögt, jag är fullt frisk i övrigt så det borde inte vara feber, tanken har ju slagit mig såklart.


    Kan man utsöndra så lite graviditetshormon i urinen att man får negativt på testerna? Jag har 4 barn sen innan och jag har alltid haft lätt att bli gravid och jag har nog fått sena positiva test även då men då hade jag inte alls sån koll som jag har nu, så jag har inte varit i den här situationen förut.

    Nån som är påläst som har nån ide om vad min kropp håller på med?
  • Svar på tråden Ökande temp, negativa gravtest, ingen mens, 15 DPO
  • SophieElle

    Jag plussade först 4 dagar efter BIM så visst kan man plussar senare , ibland behöver man vänta in att hormonerna stiger 😊

Svar på tråden Ökande temp, negativa gravtest, ingen mens, 15 DPO