• Anonym (Magen)

Vi-siblin

Ni som tagit vi-siblin, funkade det? Och tog ni det för förstoppning eller lös mage?

• Svar på tråden Vi-siblin
  • Anonym (Stoppet)

Fick knappt ner det! Huga, så trist. Och nej, inga såna grejer har funkat för mig mot förstoppning.

• Anonym (Magen)
    Anonym (Stoppet) skrev 2022-09-14 11:57:46 följande:

Fick knappt ner det! Huga, så trist. Och nej, inga såna grejer har funkat för mig mot förstoppning.

Jag får ner de faktiskt (dock börjar jag hosta enkelt så måste ha vatten brevid och mycket!) . Jag har problem med lös mage/diaree. Har fått detta ordinerat men inget har ju hittils funkat men vem vet...
  • Anonym (Stoppet)
    Anonym (Magen) skrev 2022-09-14 14:47:33 följande:
    Jag får ner de faktiskt (dock börjar jag hosta enkelt så måste ha vatten brevid och mycket!) . Jag har problem med lös mage/diaree. Har fått detta ordinerat men inget har ju hittils funkat men vem vet...
    Vad har du fått för diagnos då? Dålig kost, överkänslighet, allergi eller vad? Jag kan väl som tycka att det är bättre försöka åtgärda diarrén genom ändrad kost och/eller livsstil beroende på vad som är fel. Jag antar att du testat det vanliga som kan motverka diarré? Te, ost, vitt bröd och liknande? 
  • Anonym (Magen)
    Anonym (Stoppet) skrev 2022-09-14 15:43:54 följande:
    Vad har du fått för diagnos då? Dålig kost, överkänslighet, allergi eller vad? Jag kan väl som tycka att det är bättre försöka åtgärda diarrén genom ändrad kost och/eller livsstil beroende på vad som är fel. Jag antar att du testat det vanliga som kan motverka diarré? Te, ost, vitt bröd och liknande? 
    "Allt" typ är testat.. haft problemet över 10 år.. ( gastro/endoskopi) osv är gjort. Allergi test, kost och ja allt.

Dock började min diare efter jag opererat bort gallblåsan sakta men säkert, har läst att det kan påverka! INGEN läkare har dock aldrig sagt att de är orsaken (?) .. Bara en "känslig mage". 

Celiaki diagnosen fick jag dock ca 8 år sedan, men även om jag inte äter gluten så blev magen aldrig bra. Bättre ja , men inte bra. Inga smärtor längre men diare och svårt att hålla mig ibland..
  • Anonym (Stoppet)

Usch, din stackare. Känslig mage, jovars det kan ju många ha, men då brukar det lösa sig med annan kost/skonkost. Om andra säger att gallan kan påverka är det säkert så även om inte läkare sagt det. Det kan finnas märkliga samband ibland i kroppen. Som jag och vanligt vatten. Jag har magkatarr och tål absolut inte att bälga i mig vanligt kranvatten för då får jag dödens ont i magen. 

Jag hoppas du hittar nåt som funkar! Probiotika har du förstås testat också?

• Anonym (Magen)
    Anonym (Stoppet) skrev 2022-09-14 18:39:24 följande:

Usch, din stackare. Känslig mage, jovars det kan ju många ha, men då brukar det lösa sig med annan kost/skonkost. Om andra säger att gallan kan påverka är det säkert så även om inte läkare sagt det. Det kan finnas märkliga samband ibland i kroppen. Som jag och vanligt vatten. Jag har magkatarr och tål absolut inte att bälga i mig vanligt kranvatten för då får jag dödens ont i magen. 

Jag hoppas du hittar nåt som funkar! Probiotika har du förstås testat också?

Vissa maträtter märker jag dock att gör det värre, som jag undviker om jag ska iväg någonstans, osv. Som till exempel kyckling fast "alla" säger att det är bättre för magen än rött kött men varje gång jag äter kyckling börjar magen låta efter bara 5 min , som om den "kurrar" ordentligt. Sen börjar vi springa på toa! Konstig reaktion. 

Ja probiotika var bland det första jag provade. Det var dock för nånga år sedan så kanske ska ge det en chans igen.
  • Anonym (Stoppet)

Undvik all mat o dryck som du tycker påverkar och ta en sväng med probiotika igen. Ge Visiblinet en chans, man vet ju aldrig. 

Svar på tråden Vi-siblin