• anon88

    Inkompetent tandläkare

    Hej, Det är så att jag bokade en akut tid hos en tandläkare för att jag hade ont i övre delen av tänderna och misstänkte att jag hade fått en infektion. Han tittar på den delen och säger att jag har fått två karies bakom två fyllningar i bakre delen som kan vara orsaken. Jag säger till honom att det gör ont i framtanden men han säger att det är för att jag gnisslar tänder. Jag sa till honom att jag inte gör det men han sa att mina tänder var nötta osv. 

    Så jag väljer och lita på hans omdöme och bokar en tid dagen efter där han fixar de där tänderna med karies. betalar allt som allt ca 3K. 

    dagarna går och min smärta blir värre och värre. Jag ringer till kliniken och de ger mig tid hos en annan tandläkare. Han kollar och märker att jag har fått infektion på framtanden för att den har dött. Han säger då att jag behöver göra en rotfyllning och skriver även ut antibiotika då jag hade fått feber. 

    Allting är fixat nu men jag har ont i tanden där den första tandläkaren hade fixat. Ska gå igen hos den nya tandläkaren för att han ska kika på det. 

    Men det känns som att jag betalade 3K i onödan och nu måste jag betala igen för att se vad han har gjort. Går det och anmäla den första tandläkaren så man får sina pengar tillbaks eller hur hade ni gjort det? Jag har läst på klinikens hemsida men det står inget om garantier.

    Tacksam för all svar och råd. 

  • Svar på tråden Inkompetent tandläkare
  • Anonym (Tankevurpa)

    Men de två andra tänderna blev ju fixade. Varför ska du få tillbaks för det? Ska han laga två hål gratis? 

  • Anonym (C)

    Jag hade klagat på den missade orsaken hos kliniken och sett vad som hände. Inte för envetet men mer än bara upplyst dem.
    Om den andra vården verkligen behövdes så är ju det enda felet att han missade framtanden. Om vården du fick va onödig så hade jag klagat fanken så mycket värre och inte gett mig förrän jag känt att jag fått vad jag betalat för och inget annat.

  • Anonym (Inkompetent tandläkare)

    Eh oj förlåt. Såg rubriken och trodde ni ropade.

Svar på tråden Inkompetent tandläkare