• gebe

    Bröllopspresent till syskonbarn

    Jag och min man har rätt olika åsikt om vad som är lagom summa för en bröllopspresent till syskonbarn. Vore intressant att se vad andra tycker!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bröllopspresent till syskonbarn
  • Anonym (oavsett)

    Oavsett relation så tycker jag att 500-1000 kr är lagom för en bröllopspresent. Möjligen att jag skulle lägga mer till mitt eget barns bröllop.

  • sextiotalist
    gebe skrev 2022-09-14 13:17:26 följande:
    Bröllopspresent till syskonbarn

    Jag och min man har rätt olika åsikt om vad som är lagom summa för en bröllopspresent till syskonbarn. Vore intressant att se vad andra tycker!


    Jag skulle köpa något som passar brudparet. Tycker det är väldigt obekvämt när en gåva värderas utifrån dess kostnad.
    När min syster gifte sig, så fick de presenter i alla prisklasser, alla presenter uppskattades.
  • Kockobello

    Det beror väl på. Syskonbarn är ju nära släkt. 2000-3000 kanske? 

  • Kockobello
    sextiotalist skrev 2022-09-14 13:34:49 följande:
    Jag skulle köpa något som passar brudparet. Tycker det är väldigt obekvämt när en gåva värderas utifrån dess kostnad.
    När min syster gifte sig, så fick de presenter i alla prisklasser, alla presenter uppskattades.
    Verkligen. Det är det viktigaste faktiskt. 
  • Anonym (Svårt)

    Svårt att svara på då olika familjer kan ha helt olika traditioner för hur dyra presenter man ger. Men om någon av mina systrar hade haft barn så hade jag personligen lagt mig runt 2.000-3.000.

  • Anonym (Qq)

    Det handlar väl mest om egen budget, vad man har råd med. Har man inte råd med 1000 kr är det ok att lägga 500, har man inte råd med 500 är det ok att lägga 250, har man inte råd alls så är sällskapet värt mer än något annat.

    Sedan måste inte en present vara dyr för att vara fin. Det kan vara något hemmagjort. En egenskriven dikt som läses upp. En burk hemgjorda kakor.

  • Anonym (Ivy)

    Viktigaste är väl vad man hår råd med och att man hittar något som passar brudparet? Just en specifik pengasumma känns så sekundär. 

Svar på tråden Bröllopspresent till syskonbarn