• stylo

    VARNING BILD! Mens eller gravid?

    Innan någon kommenterar att "ta ett test bara!!" så vill jag säga att jag kommer att ta ett test på BIM på fredag morgon. Detta är enbart tidsfördriv och kul med spekulation från experterna här. Glad


    Jag och min partner har prickar in samtliga fertila dagar denna månad. Har ägglossning och mensen går som en klocka med +/- 1 dag, 28 dagars cykel. 
    Jag är idag på BIM-1. Sedan BIM-3 har jag haft molvärk och spänningar över livmodern och högra sidan av magen och i korsryggen. Samma dag som detta började mådde jag lätt illa på morgonen och fick sprängande huvudvärk, som avtog senare på dagen.
    På kvällen fick jag en knappt märkbar rosa flytning som var över på en timme. (BIM-2) 

    Idag (BIM-1)har jag varit illamående kort på morgonen igen, molvärken kommer och går och flytningarna har dykt upp igen. De växlar under dagen mellan ljusrosa till mörkare rosa/ljust ljust rödbrunt. Tror ni att det blir mens till helgen, eller känner någon igen sig och tror det kan vara graviditet? Jag brukar ibland få rosa flytningar precis innan mensen kommit igång, men inte såhär länge. Dessutom har jag aldrig molvärk

    eller illamående innan heller.
  • Svar på tråden VARNING BILD! Mens eller gravid?
  • Emerald6


    Jag fick en blödning 5 dagar efter ÄL. Vet inte om det är en nidblödning eller mellanblödning. Har 4 dagar kvar till mensen och sitter med molvärk. Blir en early pregnancy test för mig om någon dag! 😄
  • sanna000
    Emerald6 skrev 2022-10-25 14:43:14 följande:
    Jag fick en blödning 5 dagar efter ÄL. Vet inte om det är en nidblödning eller mellanblödning. Har 4 dagar kvar till mensen och sitter med molvärk. Blir en early pregnancy test för mig om någon dag! 😄
    Hur går de??
    Har haft liknande blödning, mer åt det ljusrosa hållet än de röda. Fick de igår. ÄL+6!
    Lycka till!
  • Emerald6

    Så ledsen. Blev negativt och började störtgrina vid frukostbordet hemma. 😔 Det var dock BIM - 4 och mensen kommer enligt plan om 2 dagar. Så ska testa igen imorgon och hoppas innerligt att tant röd håller sig borta! 

  • sanna000
    Emerald6 skrev 2022-10-27 11:04:25 följande:

    Så ledsen. Blev negativt och började störtgrina vid frukostbordet hemma. 😔 Det var dock BIM - 4 och mensen kommer enligt plan om 2 dagar. Så ska testa igen imorgon och hoppas innerligt att tant röd håller sig borta! 


    Men åh va tråkigt, håller tummarna för dig!
  • stylo

    Blev tyvärr ett tidigt mf för mig. Typiskt, hoppas det går bättre för er nu!

Svar på tråden VARNING BILD! Mens eller gravid?