• Um Hamza

    Fler som tycker personalen på förlossningen är otrevliga?

    Jag har haft tråkiga barnmorskor och uskor på två av tre förlossningar. Den första fick jag fantastisk personal, men först på andra passet. Den första lyssnade inte på mig alls och tvingade mig att lämna sjukhuset fast jag var helt öppen en timme senare.. Förlossning två fick vi en barsk tant som inte respekterade att vi inte ville ha läkarstudent med. Och tredje var bättre, men även då kändes de sura och inte stöttande, jag tycker man kan få lite positiva vibbar och kanske ett leende. Eller är det bara för att man är så utlämnad och hsr så ont som jag upplever det såhär? Jag känner mig som en idiot varje gång, men det är nog för att jag måste ha tillit till folk jag aldrig träffat förut när jag inte har kontroll över läget. Det är stressande. Jag vill bara bli av med alla utom min man. Fler? 

  • Svar på tråden Fler som tycker personalen på förlossningen är otrevliga?
  • Kotten23

    Precis som med vanligt folk kan du inte dr alla över samma kam. Vissa folk är dumma i huvudet å andra är smarta det är så det är. 

  • EmelieE1996

    Ja det har jag varit ned om, vissa passar helt enkelt inte att arbeta som barnmorskor. Jag blev otrevligt bemött när vi kom in till förlossningen av en av barnmorskorna men de andra var vänliga och gav ett trevligt bemötande som tur var så i helhet blev det ändå en positiv upplevelse.

  • Anonym4848

    Har bara ett barn, men både på förlossningen och när jag var in på kontroll pga minskade fosterrörelser var alla hekt fantastiska. På BB var det nån som var lite barsk, men tänker mer att de är olika precis som vi andra människor.

  • Um Hamza

    På nåt sätt känns det som att det är deras yrkesroll att vara lite barska. Eller jag vet inte. Nu Sist räckte jag ut handen till en barnmorska när jag inte kunde resa mig från sängen med värkarna, hon ville inte ta min hand och när hon väl gjorde det gav hon inget stöd alls. Jag kändecmig jättedum. Det är bara en skitsak förstås men ändå sånt som fastnar lite. Trodde väl bara det ingick i deras jobb att hjälpa med förflyttning. 

  • Maymom

    De jag minns var väldigt trevliga, men kan inte säga att jag minns så mycket av de som var i rummet efter jag var öppen 7 cm... 
    minns hon som förlöste mig men inte vem som var usk, och inte vem som gav mig akupunktur och inte vem som sydde ihop bristning, men minns namnet på hon de kallade in för rådfrågning om hur det skulle sys..
    men som sagt, de jag minns var trevliga..

Svar på tråden Fler som tycker personalen på förlossningen är otrevliga?