Fick svamp i hårdbotten. Kliade och rev - Nu verkar inte håret växa där jag har kliat
Jag hade en tid svamp i hårbotten. Vid många försök med Vårdcentralen, så fick jag inte rätt hjälp. Förklaringen var att det var ''torr hud'' och receptbelagda medel som inte hjälpte. Under denna tid, kliade och rev jag i hårbotten. Till slut resulterade det till infektion och jag besökte Vårdcentralen (tredje gången gillt). Då sa man att det inte har rört sig om torr hud, utan svampinfektion, men också att huden blivit infekterat, p.g.a att jag rivit. Jag fick receptbelagda medel och svampdödande schampo.
Där jag har rivit i min hårbotten, så ser jag nu att det verkar som om håret slutat växa. Jag känner skamsen och det ser jättekonstigt ut. Som om jag är sjuk eller något. Den är rätt liten, så jag vet egentligen inte om folk reagerar på den.
Jag känner mig ledsen, jätteledsen. Kan håret där växa tillbaks?
Jag vet ju egentligen inte om jag har förstört hårsäckarna. Men det måste väl ha krävas mer, än bara att man river i hårbotten, för att hårsäckarna skall förstöras?