• Anonym (Mikae­la)
    Fri 16 Sep 2022 14:14
    3288 visningar
    6 svar
    6
    3288

    Otrogen fast att det är slut..

    Bor ihop med mitt ex då vi har barn ihop och i vår ekonomiska situation blir det svårt för en av oss att flytta just nu. Känner dock en extrem frihetslängtan och daglig av ångest över att dela lägenhet med honom. 
    Det är svårt att dela lägenhet med någon som för bara ett år sedan överöste mig med kärlek och omtanke och nu behandlar mig som en kompis (knappt det)

    Då och då har vi hamnat i säng igen just för att det är så nära till hands, trots att vi inte har någon emotionell kontakt längre och det hela blir väldigt komplicerat. Jag vet att det bästa vore att ha tålamod tills någon av oss kan flytta ut. 

    Men problemet är att jag känner ett stort behov av fysisk närhet och sex. Om jag skulle ha sex med någon annan känns det som att jag skulle känna mig otrogen för att jag gör detta trots att jag delar hem och allt med mitt ex. 

    Någon som varit i en liknande situation? 

  • Svar på tråden Otrogen fast att det är slut..
  • Anonym (R)
    Fri 16 Sep 2022 14:35
    #1

    Hmm, startade du inte en liknande tråd här för några veckor sedan?

  • Anonym (Frun)
    Fri 16 Sep 2022 21:09
    #2

    Det låter mest som att du inte är över ditt ex än? Var ni överens om separationen?

    För rent praktiskt finns det inget som hindrar att du träffar andra och det är inte otrohet. Sen ska du ju inte dra hem honom till er utan hålla till i hans lägenhet.

  • Anonym (S)
    Fri 16 Sep 2022 21:13
    #3

    Sluta ligga med ditt ex!! Det skapar bara fler problem.

    Om du vill ligga så gör det på något annat ställe än i lägenheten. Skaffa en kk, rekommenderas.

  • Anonym (Varan­nan)
    Fri 16 Sep 2022 22:01
    #4

    Ingen erfarenhet av er situation, men du skriver att er ekonomiska situation inte klarar en separation, men skulle det funka att hyra en liten 1a eller typ studentrum?
    Då bor ni varannan vecka med barnen i den gemensamma lägenheten och varannan vecka i den gemensamma 1an. 
    Då separerar ni och gör vad ni vill när ni är barnfria, barnen får också en mjukare övergång i separationen och dom slipper flytta runt era saker. 

  • Anonym (jaha)
    Mon 19 Sep 2022 12:55
    #5
    Anonym (Mikaela) skrev 2022-09-16 14:14:59 följande:
    Otrogen fast att det är slut..

    Bor ihop med mitt ex då vi har barn ihop och i vår ekonomiska situation blir det svårt för en av oss att flytta just nu. Känner dock en extrem frihetslängtan och daglig av ångest över att dela lägenhet med honom. 
    Det är svårt att dela lägenhet med någon som för bara ett år sedan överöste mig med kärlek och omtanke och nu behandlar mig som en kompis (knappt det)

    Då och då har vi hamnat i säng igen just för att det är så nära till hands, trots att vi inte har någon emotionell kontakt längre och det hela blir väldigt komplicerat. Jag vet att det bästa vore att ha tålamod tills någon av oss kan flytta ut. 

    Men problemet är att jag känner ett stort behov av fysisk närhet och sex. Om jag skulle ha sex med någon annan känns det som att jag skulle känna mig otrogen för att jag gör detta trots att jag delar hem och allt med mitt ex. 

    Någon som varit i en liknande situation? 


    Jag kan absolut förstå att du som alla andra människor längtar efter fysisk närhet och sex... men det är ju något du borde diskutera med ditt ex, inte med oss? För i slutändan så är det bara ni själva som kan komma överens om vilka gränser som ska gälla i er nuvarande situation. Han kanske känner precis som du?

    Så varför väljer du att hellre bolla det här än med honom? Är det kanske bara så att du söker andras medhåll för att göra något du i grunden vet är dumt?
  • Anonym (A)
    Mon 19 Sep 2022 18:49
    #6
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-19 12:55:56 följande:
    Jag kan absolut förstå att du som alla andra människor längtar efter fysisk närhet och sex... men det är ju något du borde diskutera med ditt ex, inte med oss? För i slutändan så är det bara ni själva som kan komma överens om vilka gränser som ska gälla i er nuvarande situation. Han kanske känner precis som du?

    Så varför väljer du att hellre bolla det här än med honom? Är det kanske bara så att du söker andras medhåll för att göra något du i grunden vet är dumt?
    Håller med
Svar på tråden Otrogen fast att det är slut..