• Anonym (FunStuff)

Behöver tips på sidor där man kan se omdömen om företag

Ja, som rubriken redan antyder är jag på jakt efter sidor där man kan läsa omdömen om olika företag, alltså där man kan söka på ett visst företag och få upp omdömen som vanliga människor skrivit.

Alla tips mottages med tacksamhet!

Jag kan ju förresten även passa på och fråga om någon handlat nåt på den här sidan, och hur det i så fall fungerade.

Tackitack!

• Svar på tråden Behöver tips på sidor där man kan se omdömen om företag
  • Anonym (FunStuff)

Alltså... finns det verkligen inte en enda människa därute som känner till en enda pålitlig rating site?

• Anonym (,,,)

Men googla själv eller?
    Det finns väl kända siter, sen hur pålitliga de är har jag ingen aning om.

• Anonym (FunStuff)
    Anonym (,,,) skrev 2022-09-18 21:26:56 följande:

Men googla själv eller?
    Det finns väl kända siter, sen hur pålitliga de är har jag ingen aning om.

Ja, eller så kan man fråga andra som redan har koll, och som gärna delar med sig Glad Det mesta som efterfrågas här på FL är ju saker man kan googla sig till, men det är aldrig fel att höra vad andra tycker/få tips från andra, eller hur?
  • Anonym (FunStuff)
    Kiyah skrev 2022-09-18 21:26:09 följande:

trustpilot

Tack! Super!
  • Anonym (Fridens liljor)
    Anonym (FunStuff) skrev 2022-09-18 20:33:01 följande:

Alltså... finns det verkligen inte en enda människa därute som känner till en enda pålitlig rating site?

Prova att inte vara så förbannat otrevlig, då kanske folk är mer benägna att hjälpa dig :)
  • Anonym (Elsie)

Trustpilot använder jag.
    Går dock inte alltid att lita på då vissa företag jag handlar mycket på och aldrig har problem med har låga poäng, t ex zalando.

Sedan har t ex alla försäkringsbolag jättelåga, tyckte mitt hade lågt där och funderade på att byta, men resten av gänget hade samma poäng.

Man får tänka att det skrivs mest recensioner av folk som haft problem, gick affären lätt så är det mindre sannolikt att man skriver en recension.

Ett tips är också att läsa de dåliga recensionerna. Handlar det om tex lång leverans men varorna kommer fram och är fina, är det kanske inga större problem att handla ändå.
    Står det att skicka tillbaka/byte inte funkar så får man fundera om det är värt att testa.
    Är det många som skriver att de inte fått sina varor  så är det no-no till att köpa därifrån.

Sedan brukar jag även kolla lite på hur företagen svarar sina kunder, är de trevliga och tillmötesgående eller svarar de otrevligt och skyller på kunden t ex.

• Anonym (FunStuff)
    Anonym (google) skrev 2022-09-18 22:54:53 följande:

www.prisjakt.nu/butiksinfo.php

Sedan är det bättre att skriva ut länken än att lägga den länkad i text om du vill ha svar. www.funstuff.se 

Åh, ja, det ska jag tänka på! Tack!
  • Anonym (FunStuff)
    Anonym (Fridens liljor) skrev 2022-09-19 15:38:26 följande:
    Prova att inte vara så förbannat otrevlig, då kanske folk är mer benägna att hjälpa dig :)
    Men oj... förlåt - det var verkligen inte min mening att vara otrevlig!!! Och jag insåg helt ärligt inte att nåt av det jag skrivit kunde uppfattas som otrevligt! Usch, nu skäms jag... 
  • Anonym (FunStuff)
    Anonym (Elsie) skrev 2022-09-19 15:46:50 följande:

Trustpilot använder jag.
    Går dock inte alltid att lita på då vissa företag jag handlar mycket på och aldrig har problem med har låga poäng, t ex zalando.

Sedan har t ex alla försäkringsbolag jättelåga, tyckte mitt hade lågt där och funderade på att byta, men resten av gänget hade samma poäng.

Man får tänka att det skrivs mest recensioner av folk som haft problem, gick affären lätt så är det mindre sannolikt att man skriver en recension.

Ett tips är också att läsa de dåliga recensionerna. Handlar det om tex lång leverans men varorna kommer fram och är fina, är det kanske inga större problem att handla ändå.
    Står det att skicka tillbaka/byte inte funkar så får man fundera om det är värt att testa.
    Är det många som skriver att de inte fått sina varor  så är det no-no till att köpa därifrån.

Sedan brukar jag även kolla lite på hur företagen svarar sina kunder, är de trevliga och tillmötesgående eller svarar de otrevligt och skyller på kunden t ex.

Men åh vilket bra svar!! Tusen tack!!
Svar på tråden Behöver tips på sidor där man kan se omdömen om företag