Sjuksköterskestudent med panikångest
Jag har länge velat bli sjuksköterska men har dragit mig för det eftersom jag inte fixar när någon tar blodprover och grejar med mig utan att jag svimmar, så jag har tänkt att jag inte kommer fixa det. Men har jobbat som USK i många år tidigare och tagit prover etc på andra utan problem. Så efter lite konsultation med mina nära som jobbar som SSK kom jag fram till att äntligen söka och kom in nu i höst.
Har sedan någon vecka känt av stressymptom som spänd och ond nacke, yrsel osv. Men den senaste veckan har det gått över i panikångest, som jag lidit av tidigare i mitt liv. Jag var tvungen att lämna en middag abrupt med vänner för att jag höll på å svimma. Även 2 dagar på ausultation var jag svimfärdig och kände mig så totalt värdelös! Jag VILL ju det här och tycker det är så intressant. Men nu börjar jag tvivla på att jag kommer klara det med hälsan i behåll. Jag lever fortfarande på att det är pga att allt är nytt och att jag börjat ett helt nytt liv som student med många stressmoment sen tidigare kvar i vardagen som jag aldrig kommer komma ifrån (barn med T1D t.ex)
Du sjuksköterska, hur upplevelse du utbildningen? Någon som varit i samma sits?