• Anonym (D)

Städning trapphus

Ni som bor i flerfamiljshus 
    hur ofta städas ert trapphus/korridorer. 

• Svar på tråden Städning trapphus
  • Anonym (1 gång)

i veckan (under vinterhalvåret, en dag extra per vecka då entrén och första trappan städas)

• Anonym (D)
    Anonym (1 gång) skrev 2022-09-18 18:27:06 följande:

i veckan (under vinterhalvåret, en dag extra per vecka då entrén och första trappan städas)

Ah ok
    Jag flyttade nyligen in i ett stort hyreshus och de verkar bara städa var 3e vecka
  • Anonym (1 gång)
    Anonym (D) skrev 2022-09-18 18:47:49 följande:
    Ah ok
    Jag flyttade nyligen in i ett stort hyreshus och de verkar bara städa var 3e vecka
    Rynkar på näsan
  • Anonym (För sällan)

Porten kanske en gång i månaden, resten av trapphuset kanske typ var tredje månad eller mer sällan. Det är bråk mellan hyresgästerna, som så klart vill ha städat oftare, och städ bolaget, som påstår att de städar. Visst dyker de upp varannan vecka, men städar gör de inte. Hyresvärden tjatar på städbolaget att vara noggrannare men det har varit så här i 15 år. Så går det när man köper in tjänster till lägstbjudande. 

• Anonym (Bella)
    Anonym (För sällan) skrev 2022-09-18 20:16:11 följande:

Porten kanske en gång i månaden, resten av trapphuset kanske typ var tredje månad eller mer sällan. Det är bråk mellan hyresgästerna, som så klart vill ha städat oftare, och städ bolaget, som påstår att de städar. Visst dyker de upp varannan vecka, men städar gör de inte. Hyresvärden tjatar på städbolaget att vara noggrannare men det har varit så här i 15 år. Så går det när man köper in tjänster till lägstbjudande. 

Lite liknande här. Det kommer en trevlig tant ibland och städar, men ibland verkar hon bara strunta i det. Har fått påtala för värden ibland när det sett för illa ut. Då brukar det bli fixat inom några dagar. 
  • Anonym (Äckligt)

Flyttade in i min lägenhet för fyra månader sedan. Sedan dess har jag märkt EN gång att de städat trapphuset.

Svar på tråden Städning trapphus