• Storspoven87

    Ev tvillingar tidigt VUL - erfarenheter tack

    Hej, 

    Jag och min sambo har kämpat med att bli gravida i över 2 år nu. Under den tiden har vi haft 3 tidiga missfall, 1 sent i vecka 17 (pga tidig vattenavgång) och nu senast 1 MA. 

    Jag plussade för 2,5 vecka sedan men blödde i början som en sparsam mens så jag utgick från att det skulle bli MF eller att det var utomkveds pga annorlunda värk. Fick därför göra tidigt VUL i 5+2 och där syntes 2 (!) hinnsäckar på rätt ställe till min stora förvåning. 1 hinnsäck var 4-5 mm, rund och fin med en tydlig gulesäck, den andra bara 2 mm och oregelbunden i formen och ingen synlig gulesäck. 

    Jag har sedan dess inte haft blödningar, men sparsamma flytningar (syns endast när jag torkar mig) som är ljust rosa eller ljust bruna. Igår en blodblandad flytning, men inget mer. 

    Ska på nytt VUL på torsdag där vi hoppas få se även ett foster men det är så oerhört långt dit... är därför nyfiken på er andra som varit gravida med tvillingar. har ni haft färgade flytningar under den graviditeten? Och hur gick det? Har ni varit med om att hinnsäckarna varit olika och trots det fått tvillingar?

    Jag vet att ena hinnsäcken som är mindre an vara en tvilling på tillbakagång, och bara VUL på torsdag visar ETT foster som utvecklas som det ska är jag överlycklig efter vår historik <3 

Svar på tråden Ev tvillingar tidigt VUL - erfarenheter tack