• Mon 19 Sep 2022 15:51
    1255 visningar
    10 svar
    10
    1255

    Är detta ÄL-test positivt?

    Har mycket oregelbunden mens och är inne på menscykeldag 90. Detta är mitt starkaste streck jag fått. Skulle ni säga att det är ett positivt ägglossningstest? Tacksam för svar då jag längtat ihjäl efter min ägglossning!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är detta ÄL-test positivt?
  • Mon 19 Sep 2022 15:54
    #1

    Ser ingen bild tyvärr 

  • Mon 19 Sep 2022 15:56
    #2


    Sorry, mitt första inlägg så har inte lärt mig sidan. Här kommer bild!
  • Mon 19 Sep 2022 16:41
    #3

    För mig ser testen ut såhär två ca två dagar innan ägglossning Glad

  • Mon 19 Sep 2022 16:48
    #4
    Liliciou skrev 2022-09-19 16:41:29 följande:

    För mig ser testen ut såhär två ca två dagar innan ägglossning Glad


    Åh okej. Fick svagare test idag? bilden jag la upp är gårdagens (nr 18)
  • Anonym (S)
    Mon 19 Sep 2022 16:50
    #5

    Skulle räkna det som positivt, ta ett imorgon för säkerhetsskull så vet du om du har peakat eller inte. Det viktigaste är dock att ha sex dagarna innan ÄL så ni behöver inte vänta tills imorn eftersom spermierna kan leva upp till 5 dagar. 

  • Anonym (S)
    Mon 19 Sep 2022 16:54
    #6
    jordgubbsfelle skrev 2022-09-19 16:48:48 följande:
    Åh okej. Fick svagare test idag? bilden jag la upp är gårdagens (nr 18)
    Ah han svara innan jag såg bilden, men då vet du att du peakade den 18e. Det viktigaste är att hitta peaken, inte att strecken är lika starka :) Alltså släpper ägget den 19e eller 20e. 
  • Mon 19 Sep 2022 16:55
    #7
    Anonym (S) skrev 2022-09-19 16:50:57 följande:

    Skulle räkna det som positivt, ta ett imorgon för säkerhetsskull så vet du om du har peakat eller inte. Det viktigaste är dock att ha sex dagarna innan ÄL så ni behöver inte vänta tills imorn eftersom spermierna kan leva upp till 5 dagar. 


    Tack för hjälpen :) har sjukt svårt att läsa av testen. Vad jag förstått ska man pricka in att ha sex några dagar innan positivt ägglossningstest, men hur ska man veta det på förhand? Eller är det efter ett positivt test man ska köra på att försöka?
  • Mon 19 Sep 2022 17:00
    #8
    Anonym (S) skrev 2022-09-19 16:54:25 följande:
    Ah han svara innan jag såg bilden, men då vet du att du peakade den 18e. Det viktigaste är att hitta peaken, inte att strecken är lika starka :) Alltså släpper ägget den 19e eller 20e. 
    Då förstår jag! Tack för hjälpen :) då hoppas vi på det bästa. Vi bestämde oss för att börja försöka för tre månader sedan men eftersom jag har så långa cyklar är detta första ägglossningen i så fall.
  • Anonym (S)
    Mon 19 Sep 2022 17:04
    #9
    +1
    jordgubbsfelle skrev 2022-09-19 16:55:38 följande:
    Tack för hjälpen :) har sjukt svårt att läsa av testen. Vad jag förstått ska man pricka in att ha sex några dagar innan positivt ägglossningstest, men hur ska man veta det på förhand? Eller är det efter ett positivt test man ska köra på att försöka?
    Är man inte regelbunden så är det svårt att veta exakt i förväg. Det du kan göra är att ha koll på sekretet. Ca en vecka innan jag har ÄL så brukar flytningarna vara vattniga, från att ha varit rätt torrt efter mensen, då vet jag att det är på gång. Sen kommer de klassiska äggviteflytningarna och då vet man att det är nära. 

    Så helst ska man köra de "vattniga" dagarna och de med äggvita men kanske en extra gång när man får positivt ÄL-test mest för att vara på den säkra sidan. 
  • Mon 19 Sep 2022 20:27
    #10
    Anonym (S) skrev 2022-09-19 17:04:54 följande:
    Är man inte regelbunden så är det svårt att veta exakt i förväg. Det du kan göra är att ha koll på sekretet. Ca en vecka innan jag har ÄL så brukar flytningarna vara vattniga, från att ha varit rätt torrt efter mensen, då vet jag att det är på gång. Sen kommer de klassiska äggviteflytningarna och då vet man att det är nära. 

    Så helst ska man köra de "vattniga" dagarna och de med äggvita men kanske en extra gång när man får positivt ÄL-test mest för att vara på den säkra sidan. 
    Hej Anonym, kan inte du kolla på min senaste tråd och svara? :) 
Svar på tråden Är detta ÄL-test positivt?