• molie

vilken veckodag snittades ni på (planerat snitt)?

Har hört någon här inne som sagt att dom bara gjorde planerade snitt på måndagar o tisdagar där hon bodde? är det så på de flesta ställen? vecka 38+0 (vilket är minimum här) infaller på en torsdag för mig så det är därför jag undrar...

• Svar på tråden vilken veckodag snittades ni på (planerat snitt)?
  • Julias mamma

Planerat snitt en måndag ..

Det kanske är för att man ligger kvar i minst 3 dgr, och att dom inte vill belasta avd. på helger...då det oftast är mindre personal kanske...

• hidden angel

mitt var planerat til en ons. dock kom hon 1½ vecka tidigare ändå.

• molie

julias mamma; det lät som en bra orsak, du har säkert rätt!

• hidden angel

men sen beror det väl på lite.. för jag menar de fyller ju inte snittsalen mån o tis, så det sen blir kris när det är akut snitt. För att sen ha helt tomt där resten av veckan. De borde väl dela upp det lite med tanke på det oxå, eller?

• molie

hidden angel: jo det är ju sant...

Är lite rädd för att jag får ett datum som är måndagen efter... risken att det sätter igång av sig själv blir ju större för varje extra dag i slutet ( snittas pga epilepsi)
    Det är därför jag ställer en sån ointressant fråga

• hidden angel

molie.. fast det kan ju sätta igång själv innan dess oxå (levande exemplet talar här ) och jag lovar dig. Det är ingen fara ändå. Barnet kommer ut i vilket fall. Så oroa dig inte

• molie

Självklart kan det sätta igång tidigt ändå men vanligast är ju från vecka 38+0. Visst kommer barnet ut men jag måste då akutsnittas, vilket är skönt om jag slipper! Får anfall av hög smärta och utmattning och ett anfall under en vaginal förlossning innebär syrebrist för barnet.

• Tinka

Mitt är planerat på en tisdag,( 4/4) på Östra sjukhuset i Göteborg.

• Snova

KS snittar planerade på mån-, tis- och onsdagar. Låter som om ni är anledningen på spåren och det förstärker mina misstankar om 3/4 eller 4/4 för min del. Om det inte är fullt redan, rätt sent att få en tid nu...

• Snova

HS snittar däremot hela veckan förresten och det är dit eller Tälje jag ska. Mysko att min hjärna är sååå seg!

Svar på tråden vilken veckodag snittades ni på (planerat snitt)?