• Sötnos

Blondera mörk utväxt

Jag måste få lite tips!! Jag har egentligen ganska mörkt brunt hår, men har slingat det blont två gånger hittills (och försökt gjort så mkt slingor att det nästan blivit hela håret). Nu har jag en mörk utväxt på huvet + ganska mörkt underhår, annars är resten av håret ganska blont. Jag skulle vilja prova den nya färgen med slingor som matchar (l´oreal couleur experte) och då i färgen ljusblond. Kommer detta att gå med tanke på den mörka utväxten? Eller kan jag helt enkelt göra så att jag har färgen i längre i utväxten än det övriga håret? Är rädd att det blir oranget mitt på huvet!!!

• Svar på tråden Blondera mörk utväxt
  • Kajsan

Det står i paketet hur man ska behandla utväxten.
    Jag gör det alltid själv, och här har det fungerat utmärkt varje gång i alla år.
    Men det är ju en risk du tar...

• Sötnos

Men har du mörkt hår? Mitt hår är ju som sagt ganska mörkt...och som jag har fattat det så misslyckas det oftast att blondera mörkt hår...

• Kajsan

Mitt "riktiga" hår är mörkblont (brundassigt ), det viktigaste är att ta en askblond nyans, och inte en med gult i.
    Annars kan du ju gå till en frisör och be dem göra det om du är osäker...

• Kajsan

Kollade på dina kort nu, och jag har ljusare hår än du, jag skulle nog inte våga göra det själv då

• Sötnos

Ok...Men jag gjorde ju slingor med poly eller vad det heter, extra ljusa, och det blev inge konstigt alls trots att mitt hår var så mörkt...hm...Ja jag får fundera vidare då om jag vågar. Det vore ju bäst hos frisör, men då måste man ju ha pengar också!

• Sötnos

Jo när min pojkvän kommer hem och visar hur man får in det i datorn från digitalkameran :)

• Molnet

Jag började som du, dvs med blonda slingor i hela håret men tröttnade en dag och blonderare hela håret. Har lika mörkt hår som du (om jag ser rätt på dina bilder) om inte mörkare och det har funkat bra att blondera med lóreal blonde nr 11 (tror jag det är).
    Fast det blir inte blont riktigt utan mer ljust gyllenbrunt. Så jag tror du måste till frissan om du ska ha det riktigt blont?

Det är bara vad jag tror.

• Sötnos

Nu har jag bilder i bildgalleriet på hur håret ser ut just nu...så vad tror ni, går det bra att blondera? Utväxten är lite mörkare än det ser ut på bilden framifrån (typ så mörkt som man ser på bilden bakifrån)...

• Sötnos

svara nu, jag måste veta till imorrn!!!

• Molnet

Vad svårt, men jag tror att du kan göra det! Har också lagt in en bild på hur mitt hår ser ut efter slingorna och färgningen. Kolla snabbt för jag tar bort den strax!
    Jag får det aldrig riktigt så blont som ditt, visserligen vill jag inte ha det helblont heller

• Sötnos

Nu har jag kollat, det var fint . Äsch, jag får väl chansa, nångång måste man väl ta lite risker .

• Poena

Jag har ungefär så mörkt som du. Har aldrig vågat mig på att färga det själv, utan har bara slingat med poly blondes extraljusa och då har det inte varit några problem. Risken finns ju att det kan bli gult. Jag brukar läsa ganska noga på paketen och de färgkartor som finns till, då kan man se ifall färgen funkar på ditt mörka hår. Sen hade du tänkt att lägga slingor (loreal expert) i hela håret om jag förstår rätt? Tänk då på att det kan vara lite trixigt, eftersom det kan vara olika verkningstid på utväxten och det andra håret.

• Sötnos

Jo det är precis det jag tänker på, att man inte riktigt vet hur länge man ska ha det i utväxten och hur länge i resten av håret....hm...

Svar på tråden Blondera mörk utväxt