• Tue 20 Sep 2022 22:03
    1665 visningar
    6 svar
    6
    1665

    Vad jobbar ni med?

    Hej pa er alla.

    Vet inte om jag har hamnat ratt! ( forlat har inte a a samt o pa datorn )

    Vad jobbar ni alla med?

    sjalv kort turister i polar omraderna och tittar pa naturen och djurlivet. 

    Bra jobb om vaxlande varje dag men ingen mobilkontakt samt super urusel internetGråter men manga intressanta maniskor man traffar!

    Ps: har jag hamnat fel sa far ni ta bort mej!

  • Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Tue 20 Sep 2022 23:57
    #1

    Oj, spännande jobb du har. Polarområdena? Alltså både Arktis och Antarktis då eller?

    Själv är jag servitris. Jättespännande haha!
    Fast det är helt ok och man kan försörja sig.

  • Wed 21 Sep 2022 00:05
    #2
    flygrl skrev 2022-09-20 23:57:32 följande:

    Oj, spännande jobb du har. Polarområdena? Alltså både Arktis och Antarktis då eller?

    Själv är jag servitris. Jättespännande haha!
    Fast det är helt ok och man kan försörja sig.


    Japp stammer , Svalbard,Gronland samt Antarktis,kallt och blasigt men vackert!
    men det ar val inte fy skam eller servitrisGlad.  jag har jobbat med samma som du eller liknade..
  • Wed 21 Sep 2022 00:41
    #3
    bullkalmar skrev 2022-09-21 00:05:10 följande:
    Japp stammer , Svalbard,Gronland samt Antarktis,kallt och blasigt men vackert!
    men det ar val inte fy skam eller servitrisGlad.  jag har jobbat med samma som du eller liknade..

    Oj wow, coolt! Du jobbar i områden inte många människor besöker under sin livstid, särskilt Antarktis väl.

    Har du sett nån leopardsäl? Kollade upp dom lite för ett tag sen pga nyfikenhet, läste, såg filmer på Youtube och så. Fascinerande men också lite läskiga djur.
    Men jag förstår det finns mycket intressant och säkert vackert att uppleva i polarområdena.

    Jorå, jag är glad att jag har mitt jobb. Trötta fötter när dagen är slut men helt okej jobb.

  • Wed 28 Sep 2022 22:47
    #4
    flygrl skrev 2022-09-21 00:41:29 följande:

    Oj wow, coolt! Du jobbar i områden inte många människor besöker under sin livstid, särskilt Antarktis väl.

    Har du sett nån leopardsäl? Kollade upp dom lite för ett tag sen pga nyfikenhet, läste, såg filmer på Youtube och så. Fascinerande men också lite läskiga djur.
    Men jag förstår det finns mycket intressant och säkert vackert att uppleva i polarområdena.

    Jorå, jag är glad att jag har mitt jobb. Trötta fötter när dagen är slut men helt okej jobb.


    Japp men dom ar farliga.  varit lite upptagen just nu pa jobb dar av inget svar.

    japp mycket vackert.
  • Sat 1 Oct 2022 16:43
    #5
    bullkalmar skrev 2022-09-28 22:47:10 följande:
    Japp men dom ar farliga.  varit lite upptagen just nu pa jobb dar av inget svar.

    japp mycket vackert.
    Jag är inte heller här jämt utan i mån av tid och ork. Så är det ju för dom flesta.
    Jo, leopardsälar vill man inte bada med. Fan sälar som t o m attackerar hajar asså.

    Men som sagt inget dussinkneg du har precis. Är du i Sverige nu?
  • Sat 1 Oct 2022 21:43
    #6
    flygrl skrev 2022-10-01 16:43:46 följande:
    Jag är inte heller här jämt utan i mån av tid och ork. Så är det ju för dom flesta.
    Jo, leopardsälar vill man inte bada med. Fan sälar som t o m attackerar hajar asså.

    Men som sagt inget dussinkneg du har precis. Är du i Sverige nu?
    Well sa ar det, nej djurliv ar intressant!

    Just pa vag fran Holland till Montevideo for hamta mera besattning sedan ner till Argentina for ta forsta passagerarna ner till Falklandsojarna och antarktis. 
    ganska lang kryss pa 20 dagar. avslutar i Ushuia.

    sa tillbaka till Kylan igen!
Svar på tråden Vad jobbar ni med?