Kvinnor som ska vara bestämda
Min chef samtal precis med mig om att jag behöver bli tydligare i mitt ledarskap när jag i min lägre position talar med medarbetarna.
Jag informerar precis om vad som gäller. Jag skickar ut mail på vad jag förväntar mig och när. Jag frågar om det är någon som behöver hjälp med sina arbetsuppgifter och trots detta så gör inte personalen det jag säger.
Jag får höra att jag behöver bli hårdare. Vid dom tillfällena när jag varit ?hård? så får jag sitta på chefens kontor dagen efter att jag ifrågasatt vad en kollega gjort under en hel vecka för den har inte kunnat svara på vad den gjort eller levererat vad den ska.
Min chef är en man i 55 års åldern och jag är en kvinna på 157 och 28 fast alla säger att jag ser ut som 16?.
Jag vet inte hur man ska vara bestämd. Jag är tydlig, inte osäker och om jag är för hård har t o m en tidigare medarbetare frågat om jag har mens?. En konsult fråga en gång även om jag låg för lite och därför va så bitter och garva åt mig när jag informera om vad som gällde. Jag röt ifrån då och sen gick han till dom andra på kontoret och garva åt att jag är lättkränkt.
Vad gör jag för fel?