• Thu 22 Sep 2022 23:07
    5523 visningar
    4 svar
    4
    5523

    Problem med sökning, hjälp

    Hej! 

    Jag har en liten och aktiv tjej på 6,5 månader. Hon är oerhört driven, sitter/ligger aldrig still, och på kvällen är hon fruktansvärt svårsövd. Jag behöver tips och råd från er som har varit med om samma med era barn då mina kvällar nu består av nattning, omnattning eller till slut vakensittning med tösen. Tillägger att hon inte fått någon tänder än, men att hon redan kryper snabbare än tåget och kan resa sig upp. (Antar att detta kan påverka sömnen) 

    Våra dagar börjar mellan 07 och 09. Då har jag ila natten ammat 2-3ggr, iblant fler, jag kan hitta henne stående i sängen och då får jag genast lägga henne vid bröstet för att hon ska kunde somna om. Vissa dagar kan hon sova 3 timer totalt på dagen och andra dagar totalt 30 minuter. På kvällen är hon ofta trött vid 19 tiden och jag försöker varva ner henne o lägga henne, oftast med bröstet som hjälp, annars kan läggningen ta uppemot 2 timmar. Sen börjar det, hon vaknar prick efter 35 minuter, antigen jättepigg eller så skriker hon. Jag ger bröstet igen och hon snuttar lite o somnar antigen om, eller inte. Till slut ger jag då upp och vi är uppe till 23-00 för att hon Sen somnar som en sten. Har försökt söva henne i hennes säng (vi samsover just nu, annars hade aldrig jag sovit) men det är samma sak där, förutom att nattningen blir skrik o gråt i minst 1t. Vad gör jag för fel??? Jag ammar, ger gröt till frukost, försöker ge mat till middag, välling tar hon bara ibland men änder oftast med att hon tugger på flaskan och spottar o håller på. Hon tar inte napp, bryr sig inte om snuttefilten. Vad kan jag göra för att hjälpa mitt barn i säng tidigare än 00 på natten? 


    .
  • Svar på tråden Problem med sökning, hjälp
  • Thu 22 Sep 2022 23:08
    #1

    Ska givetvis stå sövning, inte sökning. *snurrig*

  • Thu 22 Sep 2022 23:41
    #2

    Lägg henne vid 21?

    Låter som ett normalt barn. Vår dag borjade mellan 5,30 - 6, sen borjade vi jobba vid 7. Minns jag la mig vid 21 efter barnet och andra foräldren tog forsta uppvaket vid ca 23-tiden så jag fick sova till andra uppvaket. Har du någon som kan avlasta, eller är det bara du själv?

  • Thu 22 Sep 2022 23:54
    #3
    Tow2Mater skrev 2022-09-22 23:41:14 följande:

    Lägg henne vid 21?

    Låter som ett normalt barn. Vår dag borjade mellan 5,30 - 6, sen borjade vi jobba vid 7. Minns jag la mig vid 21 efter barnet och andra foräldren tog forsta uppvaket vid ca 23-tiden så jag fick sova till andra uppvaket. Har du någon som kan avlasta, eller är det bara du själv?


    Har provat det med, och 21 har ibland varit den "bästa" tiden, dock 7/10  ggr vaknar hon igen efter sina 35 minuter och sprattlar runt. Hur länge fick ni hålla på så? Pappan finns med, men han kan hellre inte natta henne i hennes säng. Det blir att jag tar på mig det då han lägger sig vid 22 för att han ska upp o jobba tidigt. Just nu sover han i gästrummet då dottern är lättväckt, jag kan inte ha han här inne och låta han väcka henne med snarkningar och vändning. Jag själv får vända mig långsamt för att inte väcka henne.
  • Fri 23 Sep 2022 02:37
    #4

    Min dotter är 7 månader,  och våra kvällar består av nattning och sen vaknar hon och vill amma ett par gånger under natten/tidig morgon.
    Kan tillägga att jag nattar henne i soffan i vardagsrummet, och sen sitter jag bredvid henne och tittar på tv resten av kvällen.
    Ofta vaknar hon till ett par gånger, men somnar om när jag ammar henne. 

Svar på tråden Problem med sökning, hjälp