• frozty22

Hitta jobbmöjligheter som 18-åring genom mail

Hejsan

Jag fyllde nyss 18 i September, och går tredje året på Barn och fritidsprogrammet. Jag har som mål att fortsätta studierna vidare, och bli förskolelärare. Jag har referenser och cirka 5 st APL platser jag varit på, med 3 st intyg som visar på väldigt bra "utförande", samt 1 av platserna som ansåg att jag kunde använda dom som referens.

Jag har för nuvarande inget extra-jobb, men har ändå varit väldigt intresserat att komma in i arbetslivet och skapa referenser, samt erfarenhet. Jag har redan ansökt på dom platser där det finns möjlighet för extra-jobb (Utanför pedagogiken - 3 st), men undrar om man även bör ansöka till extra-jobb på förskolor, genom att skicka mail och erbjuda sig till detta (Även om man inte har genomfört praktik där), där man förklarar att man försöker skapa referenser och bifoga intyg från tidigare platser, eller om det skulle anses konstigt?

Uppskattar gärna svar  Glad

• Svar på tråden Hitta jobbmöjligheter som 18-åring genom mail
  • Anonym (S)

Kommunal förskola brukar kunna ha en bemanningsenhet där du ska anmäla intresse. En vikariepool. 

Kolla på hemsidan hos de kommuner du är intresserade av så ser du hur du ska gå tillväga. 

• frozty22
    Anonym (S) skrev 2022-09-23 18:54:00 följande:

Kommunal förskola brukar kunna ha en bemanningsenhet där du ska anmäla intresse. En vikariepool. 

Kolla på hemsidan hos de kommuner du är intresserade av så ser du hur du ska gå tillväga. 

Tack för svar

Jag tog kontakt med deras bemaningsenhet genom mail, men verkar som att det endast går att göra genom sidan. När jag gå in ditt, ser jag bara vikariat och timvikariat genom Mat och Måltider, Städare, Teckenspråkskunnig, samt vård och omsorg. Dessa passar inte direkt in på mig, då det gäller andra kvalifikationer (Skulle kunna valt Vård och omsorg som extra jobb, men tar körkort nästa månad (förhoppningsviss)). 

Där jag senast hade APL, nämnde dom TimeCare Pool, men verkar ej kunna få återkomst till dessa. 

Så vet inget alternativ på bemaningsenhet gällande extra-jobb, utom dessa som nämndes ovan. Men uppskattar tipset extremt!
  • Anonym (Rektor)

Jag jobbar i förskolor i Stockholmsområdet. Vi uppskattar att få mejl av pedagoger som vill jobba extra. Gå in på förskolans hemsida som du är intresserad av och mejla den som står som kontaktperson så bör hen hjälpa dig rätt. Samma kontaktperson kan ha ansvar för flera förskolor så tänk på det. Men du kan mer än gärna mejla många förskolor. 

Svar på tråden Hitta jobbmöjligheter som 18-åring genom mail