• Anonym (Kaffedraken)

Nätdejting, klarar inte av det längre

Det var lättare förr. Man skrev med varann, blev nyfikna, sen träffades. Känns som det har blivit svårare. Dom jag skrivit till senaste åren svarar inte. På Tinder fick jag ett par matchningar och skrev. Dom svarade faktiskt, men slutade skriva efter nån dags mejlande.
    Jag har aldrig gillat upplägget. Samma visa varenda gång. Det blir rena utfrågningen. Och sen så ska man ev. träffas. Jag har varit nervös varenda gång, och så ska man granskas och se om man duger i hennes ögon. 
    Nej, gillar det inte alls.
    Senaste 10 åren har jag bara träffat 2 tjejer via nätdejting. Snart 4 år sen senast.
    En tjej skrev faktiskt häromdagen (inte ofta sånt händer) och jag kände mig bara trött.
    Som sagt, samma visa igen. Samma trötta frågor om ens livssituation. Mycket av den infon står redan på min sida, så hade hon läst mer noga så hade hon sett det.
    Nej, nätdejting var nog aldrig min grej. Känns inte naturligt.

Hur är det för er? Era erfarenheter av nätdejting?

• Svar på tråden Nätdejting, klarar inte av det längre
  • Anonym (Helt ok)

Har sin charm, många tjejer blir det. Några tillfälligt, andra under lite längre tid. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (fiaFil) skrev 2022-09-25 08:58:15 följande:

Det är svårt att dejta men någonstans brister det för din del, du kanske inte har utseendet nog eller är ointressant helt enkelt och det är därför det inte blir mer och de slutar skriva. 

På vilka sätt tycker du det är svårt att dejta?
  • Anonym (Mim)

Håller inte med alls. Tycker det funkar hur bra som helst. Dejtat jättemånga fina tjejer/kvinnor. Haft väldigt givande konversationer och inga problem med att hålla igång dom. Allt ifrån en dejt till att ha årslånga relationer. Du måste ju anstränga dig lite och vara beredd på att "göra jobbet".

Anledning till att konversationer dör är ju för att de blir helt ointressanta. Ställer du samma tråkiga frågor som alla andra och svarar på samma tråkiga sätt som alla är det klart det dör. Du måste ju sticka ut på något sätt. Sen låter det som du går in med inställningen att det kommer gå åt helvete och då kommer det ju göra det. Samt att du inte är beredd att hålla igång snacket, att du förväntar dig att hon ska göra det.

• Anonym (chere)

Välkommen till klubben, jag gav upp nätdejting för flera år sen. Insåg att det inte passar mig helt enkelt. Gav upp det för typ 7 år sen. Visst har jag haft nån dejt genom nätdejting men så jäkla jobbigt när det känns bra i skrift och finns noll kemi när man väl träffas. Eller så klickar man online med någon som bor så långt bort att det inte är någon idé att träffas. Nej, ska jag träffa någon ska det ske irl. 

• Anonym (Håppsan)
    Anonym (Mim) skrev 2022-09-25 09:05:56 följande:

Håller inte med alls. Tycker det funkar hur bra som helst. Dejtat jättemånga fina tjejer/kvinnor. Haft väldigt givande konversationer och inga problem med att hålla igång dom. Allt ifrån en dejt till att ha årslånga relationer. Du måste ju anstränga dig lite och vara beredd på att "göra jobbet".

Anledning till att konversationer dör är ju för att de blir helt ointressanta. Ställer du samma tråkiga frågor som alla andra och svarar på samma tråkiga sätt som alla är det klart det dör. Du måste ju sticka ut på något sätt. Sen låter det som du går in med inställningen att det kommer gå åt helvete och då kommer det ju göra det. Samt att du inte är beredd att hålla igång snacket, att du förväntar dig att hon ska göra det.

Min erfarenhet också.
    Men för att det skall bli givande så måste man göra jobbet, kunna föra en dialog, ha något att erbjuda.
    Ifall ens största intresse är att titta på TV så finns det inget att prata om.
    Tar man inte hand om sin kropp så får man vara beredd på att de enda som eventuellt blir intresserade är de som är desperata eller inte har något val.
    Så, jobbet som måste göras är att skaffa sig livskvalitet som någon är intresserad av att ta del av.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (chere) skrev 2022-09-25 09:14:24 följande:

Välkommen till klubben, jag gav upp nätdejting för flera år sen. Insåg att det inte passar mig helt enkelt. Gav upp det för typ 7 år sen. Visst har jag haft nån dejt genom nätdejting men så jäkla jobbigt när det känns bra i skrift och finns noll kemi när man väl träffas. Eller så klickar man online med någon som bor så långt bort att det inte är någon idé att träffas. Nej, ska jag träffa någon ska det ske irl. 

Ja, det är hemskt. Världens kemi online, sen när man ses... nää...
    Skrev med ett par andra tjejer på Tinder också, och där skrev vi längre än en dag, kändes bra. Men vi kände att avståndet var för långt och ingen av oss var pigga på distansförhållande eller flytta, så vi avslutade kontakten och önskade varann lycka till.
  • Anonym (Ärlighet)

Ja du draken... Med tanke på hur du framstår på FL så är jag tyvärr inte förvånad att du inte får napp. Jag tror helt enkelt du uppfattas som väldigt annorlunda, lite avvikande. Då blir det svårt.

• Anonym (Mim)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-25 09:38:44 följande:
    Skrev med ett par andra tjejer på Tinder också, och där skrev vi längre än en dag, kändes bra. Men vi kände att avståndet var för långt och ingen av oss var pigga på distansförhållande eller flytta, så vi avslutade kontakten och önskade varann lycka till.

Och just detta är ju ditt stora problem Herr.Drake. Du är inte beredd att göra ett skit. 

Att du även valde att bara kommentera det inlägget som höll med dig. Du har fått så mycket råd och tips om hur ditt liv skulle kunna bli det som du så verkar önska men du struntar ju fullständigt i det och lägger alla din energi på din bitterhet.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mim) skrev 2022-09-25 09:45:56 följande:

Och just detta är ju ditt stora problem Herr.Drake. Du är inte beredd att göra ett skit. 

Att du även valde att bara kommentera det inlägget som höll med dig. Du har fått så mycket råd och tips om hur ditt liv skulle kunna bli det som du så verkar önska men du struntar ju fullständigt i det och lägger alla din energi på din bitterhet.

Ja, jag efterfrågade andras erfarenheter. Inte nån analys av mig. Dom som yrar ihop saker om mig svarar jag inte, helt riktigt.
  • Anonym (chere)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-25 09:38:44 följande:
    Distans har jag provat, gör inte om det. Är alldeles för tungt att resa sent fredag efter jobbet och måsta fara söndag vid lunch. Är inte värt det. Flytta kan jag inte göra för jag vägrar lämna mina barn. Hade jag inte haft barn kanske jag hade varit öppen för att flytta (inte bara för kärlek men för andra orsaker). Vem vet, om några år kanske jag överväger att flytta när alla barnen är vuxna och flyttat hemifrån. 
Svar på tråden Nätdejting, klarar inte av det längre