• Anonym (Övertänkare)

    Clearblue digital, färgade flytning

    Hej 

    Lite om min resa, plussade i våras. Men blev ett MA med misslyckad medicinsk behandling. 
    Tog mycket prover och de lät sen kroppen hantera det själv

    Fick mens

    I samband med nästa mens plussade jag. Senast mens 31 juli  

    Denna gång fick jag mer klassiska syntomer som kom och gick illamående, ömma bröst, svullen mage och att gå på toan kändes som att plutta betong. 

    Hade första möte digitalt med en BM, gick kalas. 

    Av ren nyfikenhet för någon vecka sen testade jag mog med clearblue digital  och fick 3+ på veckorna. Yeah ! 

    Sen några sgar tillbaka har jag haft några droppar mörk missfägad flytningar som kommit enstaka under dagarna, 
    Oftast mitt på dagen när jag är på jobbet. 

    Ring BM men de sa att de kan inget göra och eftersom jag mår inte dåligt, har inte ont så behöver det inte betyda MA utan vissa har mindre blödningar. Jag har fortfarande illamående till och från och ömma bröst

    Igår testade jag igen med clearblue digital och fick 2-3 veckor och fick ganska mycket oro då det kändes som min graviditet glider ifrån mig. 

    Men har googlat och läst många trådar här på familjeliv inatt och insett att clearblue digital inte alltid går stt lita på gällande veckorna och en person skrev till och med att de gått från 3+ till att ha 2-3 veckor under en vecka för att sen få tillbaka 3+, personen var i fortfarande lyckligt gravid när hon svarade i tråden då hon kollat upp sin bebis på sjukhuset.  

    Det gav mig lite hopp. 

    Men ändå sitter jag här och är orolig, letar gravidsymtom på mig själv och tror jag skapar en mental blockering istället för att lyssna på kroppen

    Jag mår bra, öm kring livmoder men så har jag haft hela tiden. 
    Lite lättare missfärgningar nör jag torkar mig men nu är det mycket ljusare och inte lika synligt på pappret. 
    Är inställd på att det kan vara MA men samtidigt är hela känslan annorlunda mot förra gången, 

    Förra gången började med mer färgade enstaka droppar och redan efter någon dag sa magkänslan att det inte är något kvar, hade mycket mer ont i ena sidan förra gången. 
    Inget ont nu, öm och trött men så har det varit i veckor  

    Kan tillägga att jag inte får komma in (så länge jag inte får ont eller blöder ordentligt)  förns mitt första ultraljud som är inbokat i oktober. 

    Hört flera som har haft graviditeter där de haft lättare blödningar så det känns lite lättare men just nu ekar clearblue digital  testerna i mitt huvud  Rynkar på näsan

    Har endometerios, täppt äggledare (ena sidan bara) och ibs i bakgrunden men inget som läkarna kunde se skulle påverkar att bära en graviditet 

  • Svar på tråden Clearblue digital, färgade flytning
  • Anonym (Övertänkare)

    Ser endel stavfel men hoppas ni förstår ändå

  • Anonym (mm)

    Boka in ett privat, jag tyckte det var värt pengarna. 

    Liksom jag som svarar i tråden kommer du troligtvis få svar från personer som fått missfall. Mitt första började som för dig och mitt andra hade jag inga symptom på missfall :/. Som tur var hade jag bokat in ett privat ul eftersom jag inte vågade vänta till vecka 12 pga tidigare missfall. 

    Tycker det är så dåligt av kvinnokliniken att inte ge ultraljud för dom som har symptom för missfall, skulle lugna många eller eventuellt upptäcka tidiga missfall så man slapp gå ända till vecka 12 med det. 

    Hoppas allt går bra!

  • Anonym (Övertänkare)
    Anonym (mm) skrev 2022-09-27 11:30:15 följande:

    Boka in ett privat, jag tyckte det var värt pengarna. 

    Liksom jag som svarar i tråden kommer du troligtvis få svar från personer som fått missfall. Mitt första började som för dig och mitt andra hade jag inga symptom på missfall :/. Som tur var hade jag bokat in ett privat ul eftersom jag inte vågade vänta till vecka 12 pga tidigare missfall. 

    Tycker det är så dåligt av kvinnokliniken att inte ge ultraljud för dom som har symptom för missfall, skulle lugna många eller eventuellt upptäcka tidiga missfall så man slapp gå ända till vecka 12 med det. 

    Hoppas allt går bra!


    Tack. 

    Ja, man kan tycka att de borde ta in en för en koll iafl. 
    I övrigt mår jag bra, gravid symtom kommer och går, testar fortfarande pluss på tester. 
    Blöder lite, Oftast när jag torkar mig efter toabesök. 
    Ringt in igen men de vill jag avvaktar då jag fortfarande mår bra och har gravid symtom. Samma sak igen, antingen missfall eller att min tapp är känslig och dropp blöder lite då å då,
    Räknar ner dagarna tills jag har besöket, knaopt 3 veckor kvar,

    Har även läst flera som fått helt fel veckor eller atr veckorna inte ändras på dessa clearblue digital veckor. Så det lugnade mig lite 
  • Anonym (Övertänkare)

    Var på inskrivning förra veckan  
    Hade då dagen innan testat positivt på clearblue digital test. 
    Hon jag fick träffa pratade bara med mig och gick igenom massor med frågor. 
    Mina små mellannlödningar/missfärgad flytning upphörde begravning dagar innan. 

    Hon tyckte jag skulle se mig själv som gravid. 
    Blädderblock lite efter hon tog ett klamydia test på mig men det sa hon kunde hända 

    Jag är ofta trött, seg i kroppen, uppblåst mage, kissar ofta, illamående som kommer och går 

    Har tid för kub och alla mätningar med med mera på måndag. 

    Testade mig med ett test idag dock och det visade negativt. 
    Enligt appen som jag tidigare reggade mina mens I så är jag i vecka 11+4 
    Kissade idag på kvällen och var inte super länge efter jag redan kissat.

    Känner mig orolig och nedstämd för kvällen 

  • Anonym (Övertänkare)
    Anonym (Övertänkare) skrev 2022-10-18 21:37:15 följande:

    Var på inskrivning förra veckan  
    Hade då dagen innan testat positivt på clearblue digital test. 
    Hon jag fick träffa pratade bara med mig och gick igenom massor med frågor. 
    Mina små mellannlödningar/missfärgad flytning upphörde begravning dagar innan. 

    Hon tyckte jag skulle se mig själv som gravid. 
    Blädderblock lite efter hon tog ett klamydia test på mig men det sa hon kunde hända 

    Jag är ofta trött, seg i kroppen, uppblåst mage, kissar ofta, illamående som kommer och går 

    Har tid för kub och alla mätningar med med mera på måndag. 

    Testade mig med ett test idag dock och det visade negativt. 
    Enligt appen som jag tidigare reggade mina mens I så är jag i vecka 11+4 
    Kissade idag på kvällen och var inte super länge efter jag redan kissat.

    Känner mig orolig och nedstämd för kvällen 


    Alltså vad är det med lig och stavning. 

    begravning, ska egentligen stå några dagar innan

    Blädderblock, ska egentligen stå blödde
  • Anonym (mm)
    Anonym (Övertänkare) skrev 2022-10-18 21:37:15 följande:

    Var på inskrivning förra veckan  
    Hade då dagen innan testat positivt på clearblue digital test. 
    Hon jag fick träffa pratade bara med mig och gick igenom massor med frågor. 
    Mina små mellannlödningar/missfärgad flytning upphörde begravning dagar innan. 

    Hon tyckte jag skulle se mig själv som gravid. 
    Blädderblock lite efter hon tog ett klamydia test på mig men det sa hon kunde hända 

    Jag är ofta trött, seg i kroppen, uppblåst mage, kissar ofta, illamående som kommer och går 

    Har tid för kub och alla mätningar med med mera på måndag. 

    Testade mig med ett test idag dock och det visade negativt. 
    Enligt appen som jag tidigare reggade mina mens I så är jag i vecka 11+4 
    Kissade idag på kvällen och var inte super länge efter jag redan kissat.

    Känner mig orolig och nedstämd för kvällen 


    Hmm vad konstigt att det visade negativt men det kanske kan visa konstigt om man är så pass långt gången som du är? Måndag är ju inte långt borta som tur är. Allt kommer säkert gå jättebra! Uppdatera gärna :)
  • Anonym (Övertänkare)
    Anonym (mm) skrev 2022-10-19 07:05:15 följande:
    Hmm vad konstigt att det visade negativt men det kanske kan visa konstigt om man är så pass långt gången som du är? Måndag är ju inte långt borta som tur är. Allt kommer säkert gå jättebra! Uppdatera gärna :)
    Testade positivt med morgonens toa besök. 

    Egen gissning är att igår var det för tätt mellan toa besöken och mycket vatten på eftermiddagen 

    Men snart måndag. 

    Uppdaterar er då
  • Anonym (Lillis)

    Oj vad jobbigt och förvirrande! Om du är i v 11 ska ju hcg vara så högt att det blir positivt oavsett när man testar och även om man inte hållit sig, samtidigt är ju hemtesten inte skapade för användning såpass sent, men att det skulle vara negativt låter ju märkligt. hoppas det går bra på måndag och stt du få ett besked då!

  • Anonym (Övertänkare)
    Anonym (Lillis) skrev 2022-10-19 10:21:59 följande:

    Oj vad jobbigt och förvirrande! Om du är i v 11 ska ju hcg vara så högt att det blir positivt oavsett när man testar och även om man inte hållit sig, samtidigt är ju hemtesten inte skapade för användning såpass sent, men att det skulle vara negativt låter ju märkligt. hoppas det går bra på måndag och stt du få ett besked då!


    Tack. 
    Ja min erfarenhet är tyvärr att clearblue digital är väldigt ojämna och efter vad man läst i olika forum så verkar de inte alls så känsliga och träffsäkra som det marknadsförs. 

    De med antal veckor på litar jag inte alls på, 
  • Anonym (Övertänkare)

    Varit på ultraljud idag. 

    Ingen bebis, däremot en förstoring med gulesäck och tecken på tidig graviditet 

    De gissar på att jag haft tidigt missfall därav mellanblödningarna och blivit gravid igen direkt efter, och är då i vecka 4-5 

    Eller ett totalt misslyckat missfall 

    Fått en tid till gyn på onsdag.

    Hur kan man ha så mycket känslor i kroppen som just nu gör så himla ont... 

    Fortfarande illamående som kommer och går, svullen mage och typiskt "början gravid" tjock..
    Men mår ändå fysiskt okej. 

  • Anonym (Övertänkare)

    Sjukhuset igår 

    Bebis dog vecka 8, livmoder växte till v 10, får tabletter hem för att framkalla utkast av missfall. De varnar för stor blödning 

    Men annars såg allt bra ut. 
    Jag verkar kunna bli gravid och behålla det, så länge det fortsätter att överleva. 

  • Anonym (Drömblomman)

    Åh vad jobbigt för dig! Jag förstår helt hur du känner, fick reda på att våran bebis inte levde när jag var på KUB. Så fruktansvärt jobbigt har det varit. Ta hand om varandra Hjärta

  • Anonym (Övertänkare)
    Anonym (Drömblomman) skrev 2022-10-28 14:35:40 följande:

    Åh vad jobbigt för dig! Jag förstår helt hur du känner, fick reda på att våran bebis inte levde när jag var på KUB. Så fruktansvärt jobbigt har det varit. Ta hand om varandra Hjärta


    Beklagar, ja det är aldrig kul besked. 💕 
    Lycka till med framtida plus 💕
  • Anonym (mm)
    Anonym (Övertänkare) skrev 2022-10-27 13:42:54 följande:

    Sjukhuset igår 

    Bebis dog vecka 8, livmoder växte till v 10, får tabletter hem för att framkalla utkast av missfall. De varnar för stor blödning 

    Men annars såg allt bra ut. 
    Jag verkar kunna bli gravid och behålla det, så länge det fortsätter att överleva. 


    Samma situation här..har nog slutat blöda inom ett par dagar. Jag kommer få hjälp nu och det känns skönt. Jag blir också gravid lätt(hittills) men sen lyckas jag inte behålla. Kan vara så enkelt som att man behöver en viss medicin. 
  • Anonym (Övertänkare)

    Tänkte bara kika in i tråden här och meddela att vi väntar vårt första barn. 

    Efter 3 missfall på 6 månader så kom plusset igen 2 månader efter senaste missfall och det gick vägen. 

    Bebis beräknad slutet av november 

    Allt gick så fort efter alla missfall att det tog lång tid att landa och våga hoppas. 
    Nu blickar vi framåt och håller tummarna för alla er därute som kämpar och längtar 

    Tack alla i tråden för er omtanke och input

Svar på tråden Clearblue digital, färgade flytning