• Soulmates

    Jobb

    Hej allihopa 
    Jag behöver hjälp har länge tänkt på att byta jobb men aldrig riktigt blivit av då det varit i olika perioder. Sen tänkte jag att jag ska ta tag i det på min mamma ledighet. Men jag känner att droppen är nådd jag mår verkligen inte bra kan inte känna lycka har alltid en klump i magen innan jag börjar mitt arbetspass mitt humör påverkas negativt även hemma. Ni tänker kanske att det bara är att byta jobb men jag är gravid i vecka 18 och planerar att gå hem på mamma ledighet redan i mitten av december om försäkringskassan går med på det då det är också är ett tungt jobb. Vad kan jag göra nu? Känner inte för att stanna kvar redan nu? Är det ens möjligt att försöka hitta ett annat jobb? Och kommer dom ens anställa mig om jag snart ska gå på mammaledighet? Snälla ge mig era bästa tips på hur jag ska göra 😫 försöka fortsätta jobba fast jag mår dåligt eller vad ska jag ta mig till? 
  • Svar på tråden Jobb
  • Anonym (S)

    Du ska absolut söka jobb tänker jag, om du hittar något. Du kan inte få mer än ett nej. Vet inte vad du har för uppsägningstid, men du lär väl knappt hinna börja på nytt jobb innan december oavsett? 


    Har du några semesterdagar att ta ut? Tänker att du kanske kan ta en dag i veckan om det är Ok för arbetsgivaren. 

Svar på tråden Jobb