• Anonym (.)

    Jag saknar mina små mellanmål

    Mina små mellanmål, med ost fralla med kaffe. Eller köpa det som jag älskar och sedan laga det goda maten som man tycker om.

    Numera, äter jag knappt något, p.g.a det dåliga ekonomin som jag har. Jag äter på morgonen och sedan blir det något på kvällen.

    Inga mellanmål, frukter eller annat. Jag jobbar dock inom restaurang branschen, så jag har turen att få äta mat där, när jag har mina pass. Det blir ungefär tre gånger på vardagen och ibland blir det helg jobb.

    Men annars, har jag absolut ingenting i min kylskåp. Framförallt saknar jag mina mellanmål. Hade det inte varit för mitt jobb, hade jag inte ens haft varierad kost.

    Eftersom jag jobbar så sällan, så räcker mest mina pengar till räkningar, därefter får jag snåla. Jag har också en sparkapital, förstås. Så dem pengarna rör jag inte, utifall att det skulle bli akut kris, så som att restaurangen går i konkurs eller att jag förlorar jobbet av någon anledning eller vad som. Så jag låtsas helt enkelt att jag inte har mitt sparkapital i princip.

    Detta är ingen gnäll tråd eller en tråd där jag söker tips. Jag ville bara skriva av mig och berätta om min saknad till kaffe och ostfrallor, som man bara kan njuta hemma hos sig.

    Eftersom jag är i en skrivandes stund, så passar jag på och fråga: Är det fler som helt uteslutit att köpa något, precis som jag? Som ni inte längre har i ett kylskåp? Jag har i princip en hel tom kylskåp...

  • Svar på tråden Jag saknar mina små mellanmål
  • Anonym (H)

    Havregrynsgröt med äpplemos/sylt brukar jag ha som mellanmål. Äpplen är också ganska billigt

  • Anonym (Utbytt)

    Inte nu, men en oerhörd fattig sommar när jag var ung. Jag levde på utspädd nyponsoppa, hembakt knäckebröd och raggmunkar gjorda av potatis jag fått. Fast indragningar och ändringar av mat har vi gjort. Bytt ut varor till billigare.

  • Anonym (C)
    Anonym (H) skrev 2022-09-26 15:23:05 följande:

    Havregrynsgröt med äpplemos/sylt brukar jag ha som mellanmål. Äpplen är också ganska billigt


    Äpplen kan man ju få plocka gratis med. Finns iaf där jag bor en fruktkarta där folk lägger ut om de har frukt man kan plocka. Fanns iaf äpplen, päron, fläder, havtorn och vinbär sist jag kollade...
  • Anonym (Har varit med om liknande förr)

    Nej, jag har det jag vill nu. När jag var studerande med inte lika bra ekonomi och behövde spara pengar under några månader åt jag följande en limpsmörgås och ibland 1 glas apelsinjuice till frukost, 1 dl makaroner med antingen 1/2 stekt lök eller kokt broccoli till lunch, kvällsmat var antingen hemmapoppade popcorn eller 1 limpsmörgås. Popcorn mättade magen bra. Det hela var dock dåligt ur hälsosynpunkt för jag fick vita fläckar på naglarna och gick ner mycket i vikt men jag behövde verkligen spara pengar vid denna tidpunkt i mitt liv och det var framförallt maten jag kunde dra ner på. Jag förstår hur du känner med att gå runt att drömma om mat det gjorde jag också under denna period.

    Du verkar inte jobba så mycket. Kanske du kan jobba mer så du får den där ostmackan?

  • Tow2Mater
    Anonym (Har varit med om liknande förr) skrev 2022-09-26 20:51:08 följande:
    Nej, jag har det jag vill nu. När jag var studerande med inte lika bra ekonomi och behövde spara pengar under några månader åt jag följande en limpsmörgås och ibland 1 glas apelsinjuice till frukost, 1 dl makaroner med antingen 1/2 stekt lök eller kokt broccoli till lunch, kvällsmat var antingen hemmapoppade popcorn eller 1 limpsmörgås. Popcorn mättade magen bra. Det hela var dock dåligt ur hälsosynpunkt för jag fick vita fläckar på naglarna och gick ner mycket i vikt men jag behövde verkligen spara pengar vid denna tidpunkt i mitt liv och det var framförallt maten jag kunde dra ner på. Jag förstår hur du känner med att gå runt att drömma om mat det gjorde jag också under denna period.

    Du verkar inte jobba så mycket. Kanske du kan jobba mer så du får den där ostmackan?
    Vad betydde vita fläckar på naglarna?
Svar på tråden Jag saknar mina små mellanmål