• Tue 27 Sep 2022 11:31
    2167 visningar
    12 svar
    -1
    12
    2167

    Svartsjuka

    Jag kom på frun med att onaner till bilder på ett ex.


    Jag har sedan märkt att hon är inne på hans instagramprofil väldigt ofta. Hon har även nyligen skaffat Snapchat och jag tycker att hon är hemlig med
    sin telefon. (Jag har också snokat, jag vet..)



    jag har frågat henne om de är något, vilket hon säger att de inte är. Men hon säger också att hon inte har onanerat till hans bilder? fast det såg jag klart och tydligt när hon gjorde. 



    vi har varit tillsammans i 12 år med ett kortare avbrott i början. När hon träffade den andra mannen. 

    vi har tre ganska små barn tillsammans. 



    kan tillägga att hon i sommar opererat brösten och börjat gå ut på krogen ganska frekvent under sommaren. 



    Jag vet inte hur jag ska hantera detta då hon bara säger att allt är OK. (Samma sak innan vårat korta avbrott för ca 10år sedan)

    Den gången var hon konstig och undvikande ända tills jag inte orkade mer och gjorde slut, var på hon utryckte att det nog var bäst

  • Svar på tråden Svartsjuka
  • Anonym (jaha)
    Tue 27 Sep 2022 12:21
    #1
    Janne88 skrev 2022-09-27 11:31:30 följande:
    Svartsjuka

    Jag kom på frun med att onaner till bilder på ett ex.


    Jag har sedan märkt att hon är inne på hans instagramprofil väldigt ofta. Hon har även nyligen skaffat Snapchat och jag tycker att hon är hemlig med
    sin telefon. (Jag har också snokat, jag vet..)


    jag har frågat henne om de är något, vilket hon säger att de inte är. Men hon säger också att hon inte har onanerat till hans bilder? fast det såg jag klart och tydligt när hon gjorde. 


    vi har varit tillsammans i 12 år med ett kortare avbrott i början. När hon träffade den andra mannen. 

    vi har tre ganska små barn tillsammans. 


    kan tillägga att hon i sommar opererat brösten och börjat gå ut på krogen ganska frekvent under sommaren. 


    Jag vet inte hur jag ska hantera detta då hon bara säger att allt är OK. (Samma sak innan vårat korta avbrott för ca 10år sedan)

    Den gången var hon konstig och undvikande ända tills jag inte orkade mer och gjorde slut, var på hon utryckte att det nog var bäst


    Du är nog inte den första som gjort misstaget att ge en opålitlig person en andra chans bara för att senare återupptäcka att just ja... hon är ju opålitlig och det kommer hon förmodligen vara så länge hon lever.

    OM din fru hade varit mer mogen (och pålitlig) så hade du kanske kunnat resonera med henne och hantera situationen som vuxna. Men eftersom hon tyvärr inte verkar vara det utan bara förnekar allt men gör som hon vill ändå fast i smyg så är den möjligheten tyvärr borta. Det går inte att resonera sig fram med människor som ljuger eftersom de inte har samma mognad och grundvärderingar som du har och ni har helt olika mål.

    Du skulle kunna boka in er på terapi och diskutera saker där men även det kommer misslyckas om hon inte kan vara ärlig och öppen med vad hon gör, vill och känner.

    I slutändan kokar det ner till att så länge hon vet att du gnäller med ändå accepterar läget så kommer hon fortsätta med det för varför skulle hon sluta när hon vet att du accepterar det? Det är inte förrän hon förstår att ljuga är värre för HENNE (inte dig) är att vara ärlig... tex om hon får välja mellan att sluta ljuga och en skilsmässa... som hon ens kommer fundera på att vara det. Men för att komma dit måste ju du oxå vara beredd att dra det så långt, är du inte det så får du nog bara gilla läget och fortsätta acceptera.
  • Tue 27 Sep 2022 13:21
    #2

    Själva grejen är också att hon inte var otrogen för 10 år sedan och hon har inte gjort nått riktigt fel nu.


    Däremot tycker jag mig se att mönster upprepas och jag är rädd att historien upprepas. Utöver att jag känner mig svartsju och kränkt.

  • Anonym (jaha)
    Tue 27 Sep 2022 13:53
    #3
    Janne88 skrev 2022-09-27 13:21:00 följande:

    Själva grejen är också att hon inte var otrogen för 10 år sedan och hon har inte gjort nått riktigt fel nu.


    Däremot tycker jag mig se att mönster upprepas och jag är rädd att historien upprepas. Utöver att jag känner mig svartsju och kränkt.


    Japp det är detta mönster jag syftar på, och tyvärr är det ju oftast så att om man inte aktivt arbetar med sina brister så kommer man upprepa dem om och om igen.

    Att bli fundersam misstänksam när ens partner beter sig väldigt konstig är inte svartsjuka, det är snarare väldigt normalt. 

    Att bli sårad och irriterad över att din partner ljuger för dig, vilket hon gör när hon flernekar det du vet är sant ör oxå det väldigt naturligt. Hur många människor gillar att andra ljuger för dem?

    Men som sagt, så länge hon kommer undan med att ljuga för dig som hon faktiskt gör när inget mer händer än att du blir sårad och känner dig kränkt vilket inte får några som helst konsekvenser för henne utan bara dig så kommer det fortsätta.
  • Tue 27 Sep 2022 14:12
    #4

    hon har haft ett bekräftelse behov tidigare där det var mycket bilder på Instagram, mycket träning och piffande samt ute på krogen. 

    Men jag ser inte riktigt dessa tecken nu. inga nya bilder på sociala media eller sånt som jag märkte förra gången. 


    De är kanske mest så att de är specifikt den där snubben hon vill ha uppmärksamhet av. 


    han har ett ganska speciellt utseende vilket nog kan uppfattas som atraktivt, är vältränad och ungkar men 10 år äldre än mig och 14år äldre än min fru. 


    jag tränar själv regelbundet men kommer ju inte upp i samma mängd gymtimmar. Och det känns ärligt talat extra kränkande att han är så gammal.

  • Anonym (Jury)
    Tue 27 Sep 2022 14:21
    #5

    Inte så kul, men det avgörande är väl om hon har kontakt med exet eller inte. Har hon inte det finns det inte riktigt något som direkt är fel somdu kan konfrontera henne med. 

  • Anonym (jaha)
    Tue 27 Sep 2022 14:31
    #6
    Janne88 skrev 2022-09-27 14:12:12 följande:

    hon har haft ett bekräftelse behov tidigare där det var mycket bilder på Instagram, mycket träning och piffande samt ute på krogen. 

    Men jag ser inte riktigt dessa tecken nu. inga nya bilder på sociala media eller sånt som jag märkte förra gången. 


    De är kanske mest så att de är specifikt den där snubben hon vill ha uppmärksamhet av. 


    han har ett ganska speciellt utseende vilket nog kan uppfattas som atraktivt, är vältränad och ungkar men 10 år äldre än mig och 14år äldre än min fru. 


    jag tränar själv regelbundet men kommer ju inte upp i samma mängd gymtimmar. Och det känns ärligt talat extra kränkande att han är så gammal.


    Men återigen, du pratar väldigt mycket om vad hon kan tänkas känna och tänka men ingenting om vad du tänkt GÖRA åt det?

    Jag antar att det var det du ville ha hjälp med? Eller ville du bara diskutera vad som kan tänkas röra sig i hennes huvud?

    Vi kan säker ge dig massor med tankar kring vad som kan tänkas röra sig i hennes huvud, men på vilket sätt kommer det lösa er situation? 
  • Tue 27 Sep 2022 14:59
    #7
    Anonym (Jury) skrev 2022-09-27 14:21:28 följande:

    Inte så kul, men det avgörande är väl om hon har kontakt med exet eller inte. Har hon inte det finns det inte riktigt något som direkt är fel somdu kan konfrontera henne med. 


    Nej de är ju så. Jag tänker att de måste vara nått som har utlöst hennes intresse för honom nu men de är ju bara spekulation.
  • Tue 27 Sep 2022 15:02
    #8
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-27 14:31:43 följande:
    Men återigen, du pratar väldigt mycket om vad hon kan tänkas känna och tänka men ingenting om vad du tänkt GÖRA åt det?

    Jag antar att det var det du ville ha hjälp med? Eller ville du bara diskutera vad som kan tänkas röra sig i hennes huvud?

    Vi kan säker ge dig massor med tankar kring vad som kan tänkas röra sig i hennes huvud, men på vilket sätt kommer det lösa er situation? 
    Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det jag tänker att jag kan göra är att fråga henne om de är något mellan dem eller varför det blossat upp. 

    Jag har inget konkret att konfrontera henne med så de kommer sannolikt inte leda nån vart.
  • Anonym (jaha)
    Tue 27 Sep 2022 15:10
    #9
    Janne88 skrev 2022-09-27 15:02:15 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det jag tänker att jag kan göra är att fråga henne om de är något mellan dem eller varför det blossat upp. 

    Jag har inget konkret att konfrontera henne med så de kommer sannolikt inte leda nån vart.
    Och du tror att du kommer få ett ärlig svar bara för att du frågar?

    Vilket tror du är enklast för henne? Förneka allt eller säga sanningen om det skulle vara så att det är något mellan dem?
  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 27 Sep 2022 18:18
    #10

    För att sammanfatta. Hon är kåt, sexuellt frustrerad, får inte sina behov tillfredsställda inom relationen. Så hon använder bilder av sitt ex för att åtminstone få orgasmer på egen hand. Sedan piffar hon till tuttarna och raggar på krogen för bekräftelse.

    Fundera lite på varför ni hamnat i den här situationen?

  • Anonym (jaha)
    Thu 29 Sep 2022 11:06
    #11
    Anonym (Anonym 666) skrev 2022-09-27 18:18:18 följande:

    Fundera lite på varför ni hamnat i den här situationen?


    För att hon är för omogen för att prata med sin partner om det?
  • Anonym (Oj)
    Thu 29 Sep 2022 14:55
    #12

    Polare har varit med om det. Fy fan ännu en kvinna som ligger runt. Skiter i mannen och barnen. 

    Ja det går att upptäcka sånt. Sen blir dom sura om man frågar. Ni har varit ihop då länge ställ henne mot väggen fråga ut 

Svar på tråden Svartsjuka