• Emerald6

    Symtom BIM -6:

    Mina symptom: Mensvärk runt ÄL, en fruktansvärd heltäckande smärta därnere i tjejmagen den senaste veckan, dock till och från: har både vaknat till det och somnat in det.. Väldigt öm i brösten, sticker ibland i bröstvårtorna. Illamående runt ÄL men sen gick det över snabbt. Lös i magen, väldigt trött och gråtmild. 

    Vilka symptom hade ni? Plussade eller minusade ni? Är jag skengravid? 😩

  • Svar på tråden Symtom BIM -6:
  • Måstenhaanvändareeller

    Jag skulle iallafall gissa att du är gravid. Har inte tänkt på det så mycket med mina första 3 barn, hur det kändes första månaden. Men nu med 4an så hade jag sådär TYDLIGT ont under ÄL och sen kom gravidsymtom direkt, i form av mensvärk, ömma bröst osv.. plussade samma dag som jag skulle fått mens. När ska du ha mens? 

  • Jag är bara jag

    Man kan inte få symptom innan hcg är tillräckligt högt för att ge symptom. Så allt du kände runt äl och en vecka framåt berodde just på ägglossningen. Ta ett test tidigt 12 dagar efter äl.

  • Emerald6

    Ska ha mens om 6 dagar. Räknar dagarna. Har beställt hem ett test så väntar i ett par dagar till. Är sååå spänd! Blir första för mig ❤️

    När börjar kroppen producera hormonet? 

  • jordgubbsfelle
    Emerald6 skrev 2022-09-27 22:38:43 följande:

    Ska ha mens om 6 dagar. Räknar dagarna. Har beställt hem ett test så väntar i ett par dagar till. Är sååå spänd! Blir första för mig ❤️

    När börjar kroppen producera hormonet? 


    Åh spännande, uppdatera när du vet :) är själv i samma sits, har BIM 4/10 så tänkte ta ett testa tidigt-gravtest fredagmorgon på BIM-4. Dock inga direkta gravidsymtom (mer än att jag inbillar mig att bröstvårtorna är lite ömma ibland haha) men jag håller tummarna på att ett blir ett plus? som svar på din fråga tror jag tidigast man kan se hormonet på BIM-6. Håller tummarna för att de blir ett plus för dig!
Svar på tråden Symtom BIM -6: