• Anonym (Ts)

    Sex under graviditet?

    Har ni sex när ni är gravida eller känns det fel? 


    Hade inget sex under min första graviditet, dels för att vi haft missfall innan och var så rädda att jinxa något, men också för att det kändes så konstigt med en bebis där nära liksom ... Men till kommande graviditeter vet vi inte om vi kommer orka hålla oss från varann, 9 månader är ju så länge.

    Hur tänkte ni?

  • Svar på tråden Sex under graviditet?
  • theotherone

    För min del var det inte tal om att diskutera. Min fru totalvägrade så fort hon blev gravid.

  • Anonym (Ts)
    theotherone skrev 2022-09-28 10:31:25 följande:

    För min del var det inte tal om att diskutera. Min fru totalvägrade så fort hon blev gravid.


    Varför? Vet du?
  • Anonym (Som vanligt)

    Med första graviditeten körde vi på som vanligt, med andra graviditeten har det blivit betydligt mindre på grund av sammandragningar och en hel del värkar från vecka 27. Så för att inte riskera att starta något kör vi när det har vart lugnare dagar och när orken finns :)

  • Anonym (D)

    Jag är gravid i vecka 20 och min sexlust har ökat så mycket. Vi har minst 1 gång per dag 

  • theotherone
    Anonym (Ts) skrev 2022-09-28 10:34:08 följande:
    Varför? Vet du?
    Oklart. Hon har alltid haft en miljon olika förklaringar till varför hon inte känner för att ha sex (även innan hon blev gravid), graviditeten blev väl bara ytterligare en anledning att inte ha det med mig antar jag. Sedan ville hon inte på över ett och ett halvt år efter vårt barn föddes och därefter har det gått mer än ett år mellan varje gång. Nu är det snart två år sedan sist - nu skyller hon på att hon är på väg in i klimakteriet. Jag är fullständigt medveten om att hennes bortförklaringar kommer att fortsätta så länge vi är tillsammans, jag behöver bara besluta mig för att deklarera att jag fått nog.
  • Anonym (Ts)
    theotherone skrev 2022-09-28 10:55:26 följande:
    Oklart. Hon har alltid haft en miljon olika förklaringar till varför hon inte känner för att ha sex (även innan hon blev gravid), graviditeten blev väl bara ytterligare en anledning att inte ha det med mig antar jag. Sedan ville hon inte på över ett och ett halvt år efter vårt barn föddes och därefter har det gått mer än ett år mellan varje gång. Nu är det snart två år sedan sist - nu skyller hon på att hon är på väg in i klimakteriet. Jag är fullständigt medveten om att hennes bortförklaringar kommer att fortsätta så länge vi är tillsammans, jag behöver bara besluta mig för att deklarera att jag fått nog.
    Känns inte som det är graviditeten i sig.
  • Anonym (Xet)

    Jag (kvinna) hade inga problem alls med det, särskilt mot slutet (from månad 7 och framåt?) hade jag en stor lust. Men maken ville helst inte , han tyckte det var obehagligt eftersom hans son liksom var däri. Vi fick skeda bakifrån och den typen av ställningar när inte magen blev så uppenbar och i vägen. Men vi hade mycket mindre sex under mina graviditeter än vi haft före och efter. 

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Xet) skrev 2022-09-28 11:05:45 följande:

    Jag (kvinna) hade inga problem alls med det, särskilt mot slutet (from månad 7 och framåt?) hade jag en stor lust. Men maken ville helst inte , han tyckte det var obehagligt eftersom hans son liksom var däri. Vi fick skeda bakifrån och den typen av ställningar när inte magen blev så uppenbar och i vägen. Men vi hade mycket mindre sex under mina graviditeter än vi haft före och efter. 


    Det är ju det här som också satte lite stopp förra gången, känslan att bebis är där liksom. Men det är LÅNG tid att vara utan sex...!
  • Anonym (Noll lust)

    jag och min partner hade sex fram till vecka 14 när jag fick en blödning efter samlaget. därefter vågade jag inte mer samt att lusten var helt bortblåst! Är nu gravid i vecka 30! 

  • Anonym (L)

    Jag har bara ett barn, men jag och hennes pappa hade inte sex alls från v.10 ungefär. Jag hade jätteproblem med svampinfektioner och torra, sköra slemhinnor under hela graviditeten samt foglossning från v.20 och han tyckte att det var avtändande att ha sex när han visste att det var en bebis därinne. Så det passade båda ganska bra. När bebis hade kommit hade vi sex 2-3 gånger i veckan igen från att det var ok igen.

  • Anonym (Jo)

    Hade så mycket sammandragningar så det blev inte så mycket.

  • Anonym (Nej)

    Hade inte sex alls under mina graviditeter, jag vågade inte, ville inte att barnet skulle ta skada 

  • theotherone
    Anonym (Ts) skrev 2022-09-28 11:01:06 följande:
    Känns inte som det är graviditeten i sig.
    Nej, troligen inte.
  • Anonym (v20)
    Jag är i V.20
    Min partner är väldigt mån om mig, i form av att fråga om det gör ont. Eller är obekvämt med tanke på magen och även min extrema foglossning, men vi har gärna sex hittills.
  • Anonym (Ingen skillnad)

    Vi gjorde ingen skillnad låg som vanligt under alla tre graviditeter, ungefär 5 ggr i veckan. Tror tom att vi låg dagen före förlossning med alla treFörvånad.

Svar på tråden Sex under graviditet?