• Anonym (Måste?)

Nytt jobb och Linkedin.

Har jobbat några veckor på ett företag och vill vänta med uppdatering på Linkedin.

VDn vill jag uppdaterar märker jag för då ser mitt nätverk det men jag vill hålla en låg profil.

Måste jag uppdatera så kort dit som jag jobbat? 

• Svar på tråden Nytt jobb och Linkedin.
  • Anonym (Måste?)

Känner att det väcker många tankar på jobbet ifall sin Linkedin väntas med att uppdateras. 

Vill först känna att jobbet känns bra.

Hur gör ni? 

• Anonym (?)

Hur märker du att vd:n vill att du uppdaterar?

• Mr Obvious

Om du redan funderar på att säga upp dig kan jag förstå, annars är det konstigt.
    Om någon söker på dig nu så ser det ut som du jobbar på ditt förra jobb? Jag förstår inte vitsen med det.

• Anonym (Måste?)
    Mr Obvious skrev 2022-09-28 18:48:53 följande:

Om du redan funderar på att säga upp dig kan jag förstå, annars är det konstigt.
    Om någon söker på dig nu så ser det ut som du jobbar på ditt förra jobb? Jag förstår inte vitsen med det.

Har bara jobbat ett par veckor så det känns för tidigt.
  • Anonym (H)

Uppdaterar alltid nästan direkt.

• Anonym (S)
    Anonym (Måste?) skrev 2022-09-28 18:51:08 följande:
    Har bara jobbat ett par veckor så det känns för tidigt.
    Skäms du för att du jobbar där? Byter du jobb ofta? 
  • Anonym (Måste?)
    Anonym (S) skrev 2022-09-28 19:29:28 följande:
    Skäms du för att du jobbar där? Byter du jobb ofta? 
    Dålig lön.
  • Anonym (Nää)

Har aldrig någonsin funnits på nätet innan men ... kände mig pressad att gå in på Linked-in av min arbetsgivare (dansk) men - jag är aldrig inne och kollar, alla "kontakter" är danskar som jag skiter fullkomligt i och vad ska jag möjligtvis kunna ha för nytta av detta??
    Vad i jösse namn skulle denna Kalle Anka sida kunna leda till??
    Ett skyltfönster med solfilm liksom.

• BuoBä
    Anonym (Måste?) skrev 2022-09-28 18:42:49 följande:
    Nytt jobb och Linkedin.

Har jobbat några veckor på ett företag och vill vänta med uppdatering på Linkedin.

VDn vill jag uppdaterar märker jag för då ser mitt nätverk det men jag vill hålla en låg profil.

Måste jag uppdatera så kort dit som jag jobbat? 

Om du har en väldigt aktiv profil på LinkedIn, tex postar egna inlägg, kommentar på andra, gillar inlägg mm, så är det konstigt om du inte uppdaterar ganska omgående så folk du nätverkar med vet var du jobbar.

Om du mer har det som ett online-CV, men knappt någon aktivitet i övrigt, så är det mindre konstigt.

Oavsett hur du använder LinkedIn så har arbetsgivaren inte med att göra när du uppdaterar. Lika lite som de har med att göra vad du har för jobbstatus på Facebook eller andra sociala medier.
Svar på tråden Nytt jobb och Linkedin.